Японската високотехнологична тоалетна все още не може да пробие на световния пазар
Те са инсталирани в повече от две трети от японските домакинства, а посетителите на страната са се възхищавали на тяхната загряваща се седалка, вграден душ за измиване и най-различни функции, между които и за убиване на миризмата.
За компанията, която е продала над 30 млн. броя от високотехнологичната тоалетна, позната като Washlet, доминацията на световния пазар и особено сред срамежливите потребители в САЩ продължава да се изплъзва.
"Това се дължи на културното табу върху това да се разговаря за тоалетни," казва Хиромичи Табата, който оглавява международното поздразделение на производителя на тоалетните TOTO.
"Американците избягват да говорят за този род неща, така че не можем да очакваме успех в резултат на предаването рекламата от уста на уста, дори и да осъзнават, че нашите продукти са отлични. Много знаменитости казват, че много Washlet им харесва, когато посетят Япония, но страстта им е временна," добавя той.
Поп дивата Мадона възхваляваше японската култура по време на посещение през 2005 г. и специално отличи Washlet, като заяви: "Досега ми липсваше подгрятата седалка в тоалетната", което е типа безплатна реклама, за която повечето компании си мечтаят.
За страна, която може да се похвали с глобално разпознаваеми марки като Sony и Toyota, относителната липса на чуждестранно присъствие на Washlet е изненадваща за много от чуждите посетители, въпреки че и те първоначално биват объркани от множеството функции на тоалетната и надписите на японски език.
В обсебената от технологиите и хигиената Япония, където ресторантите предлага горещи кърпи за ръцете на клиентите, Washlet са инсталирани в обществени тоалетни, офис тоалетни и в над 70% от японските домакинства.
Въпреки относително слабия успех в чужбина, TOTO, чиито конкуренти в Япония включват компании като Lixil Group, продължава да отчита добри резултати.
За финансовата година до март 2012 г. TOTO отчита 9.27 млрд. йени (114 млн. долара) нетна печалба при световни продажби в размер на 452.7 млрд. йени, или с 4.4% повече, в сравнение с година по-рано.
Само около 14% от тези приходи обаче идват от чужбина.
Въпреки относително високата цена на Washlet, (най-евтиния модел струва около 900 долара), ръководителите на TOTO смятат, че свободомислещите европейци са обещаващ пазар.
"Очакваме Европа да свикне с идеята за загряваща се тоалетна седалка с топла вода," прогнозира Табата.
Днес е световният ден на тоалетната.