Конкуренцията на автомобилните пазари е изключително голяма, особено на най-големия в световен мащаб – щатския. Понякога милионите долари, които автомобилните компании инвестират за проучване, изследователска и дизайнерска дейност, се отплащат в многократни размери, а понякога - не.

Ето и кои са най-големите издънки в историята на щатския пазар или на модели, които са се отличили с рекордно ниски продажби и са довели до прекратяване на производството на тези модели, според изданието Investopedia.com:

Cadillac Catera
Най-лоша година за продажбите – 2001 г. с 9764 продадени от модела

Този модел е бил създаден с идеята да отговори на потребностите на по-младите за спортен седан. Колата, която на практика обаче е ребрандиран Opel Omega с мотор V8, е страдала от няколко сериозни проблема в четиригодишното си съществуване.

Дефекти, докладвани от потребители, са довели до неколкократни изтегляния на автомобили от пазара. Окачването е било изключително слабо и скъпо за поправяне, а спирачките са се износвали много бързо. Морално остарелият дизайн също е отблъсквал купувачите.

Pontiac Aztek
Най-лоша година за продажбите – 2005 г. с 5 020 продадени автомобила

Отчасти попадащ в графата SUV, отчасти в графата миниван, този модел се смята за изключително грозен от потребителите. Въпреки че от техническа гледна точка не е имало никакви проблеми с автомобила, дизайнът му е бил в основата на всяка шега в автомобилната индустрия през годината. Дори официални представители на GM са се шегували, че „биха уволнили човека, дал зелена светлина за производството на този модел, ако някой би си признал“.

Yugo GV
Най-лоша година за продажбите – 1991 г. с 4000 продадени автомобила

Този модел е ясен пример за това какво може да се случи, когато се опитва да се продава в САЩ модел с дизайн за бедните страни и страните от ЦИЕ. Въпреки че автомобилът е бил предложен на изключително ниска цена, той се е радвал на изключително слаб интерес. Шегите с модела включват „каквото може да се обърка при този модел, най-вероятно ще се обърка“. Често двигателят на автомобила е прегрявал, а сигурността му едва е покривала стандартите. Много често радиото е падало от таблото.

Неуспехът на този автомобил е бил толкова голям, че много често той е определян от редица издания като „най-лошия автомобил на хилядолетието“.

Lincoln Blackwood
Най-лоша година за продажбите – 2002 г. с 3300 продадени бройки

Това е провалът на опитите за продажбите на „луксозен“ джип. Въпреки че продажната цена е била 52 000 долара, той се е предлагал само в черно и са липсвали редица характерни за джиповете черти, като задвижване на четирите колела и достатъчно по размер пространство.

Ford Edsel
Най-лоша година за продажбите – 1960 с 2 848 продадени автомобили

Този модел бе представен в края на 50-те години с цел конкуренция на достъпните автомобили от среден клас на основния конкурент на компанията – GM. Маркетиран като автомобилът на „новата класа“, той е пожънал изключителен неуспех и е бил определен от потребителите като „нелицеприятен“. Това се сочи в историята като един от най-големите провали на маркетинга.

Доста наподобяващ на моделите на Lincoln и Mercury, моделът е бил значително по-скъп от тях и това е довело до отказване от производството в рамките на три години.