Рекламният бизнес няма славата да е най-честният.

Всички реклами заблуждават малко или много.

Къде свършва преувеличението и започва лъжата понякога е трудно да се каже. В някои случаи, обаче, лъжата е толкова явна, че няма как да не бъде забелязана.

Вижте някои от най-големите лъжи, в които компании са били хванати в своите реклами:

Лек за всичко на Dr. Koch

Започваме с един случай от 1919 година. Д-р Уилям Кош създава лекарство, за което твърди, че лекува всичко, в това число туберкулоза и рак.

През 1948 година лекари правят тестове на лекарството и установяват, че то съдържа предимно дестилирана вода.

Срещу Кош така и не са повдигнати обвинения, защото от Щатската администрация по храните казват, че нямат достатъчно доказателства. В крайна сметка, той бяга в Рио де Жанейро през 40-те години.

Classmates.com лъже, че съученици искат са свържат с вас

Classmates.com е сайт, в който можеш да издириш бившите си съученици.

Той е доста популярен преди да се появи Facebook.

Американецът Антъни Майкълс завежда дело срещу сайта, защото той твърди, че те са го накарали да се абонира за „златни членство” с измама.

Той получил и-мейл, в който пишело, че съученик търси да се свърже с него. Оказва се, че сайтът масово праща такива и-мейли, но те са само маркетинг трик.

През 2010 г. Classmates.com е осъден да плати 9.5 млн. долара – по 3 долара за всеки абонат.

Хапче, твърди, че е „научно доказано”, че увеличава размера на една част от мъжкото тяло

Фирмите Extenze и Enzyt eускат хапчета, за които твърдят, че удължават мъжкото достойнство.

През 2010 година Extenze е осъдена да плати обезщетение от 6 млн. долара, а Стив Уорсанк от Enzyte е осъден на 25 години затвор, защото на всичко отгоре е надписвал сметките на клиентите.

Нито едно от двете хапчета не удължава мъжкото достойнство.

Красивите модели на снимките, обработени с фотошоп

L'Oreal's твърди, че кремовете им ще ви направят красиви като моделите на снимките.

Моделите на снимките обаче са силно манипулирани с фотошоп

Във Великобритания забраниха тази реклама, защото заблуждава дамите. В снимката е използвано прекалено много фотошоп.

По същата причина на Острова спряха тази реклама с Джулия Робъртс:

Както и тази реклама на Olay с Туиги:

Електрошок лекува СПИН и рак

Доктор Кларк Запър се прочува с това, че твърди, че неговият електрошок лекува бактерии, които причинявали рак и СПИН.

В неговата книга той казва „Всички видове рак се причиняват от паразит. Ако убиеш този паразит, ракът веднага спира.”

През 2004 година компанията, базирана в Швейцария, се съгласи да върне парите на клиентите, закупили абсурдния продукт.

Бензиностанция твърди, че бензинът й е „кристално чист”

През 90-те години бензиностанции Amoco започват мултимилионна кампания, твърдяща, че нейният бензин е „кристално чист”, а не мътен и това е по-добре за околната среда.

По това време в САЩ всички са луди по темата за „чист”. Дори Pepsi правят напитка, която рекламира с тази дума.

В крайна сметка, компанията бе осъдена да плати глоба и да спре с рекламната кампания.

Ще станете слаби като носите тези маратонки

Компания Skechers' нае знаменитости като Ким Кардашиян, за рекламите си, с които твърдяха, че само трябва да носиш тези маратонки и веднага тялото ти ще се оформи.

Компанията трябваше да плати глоба от 40 млн. долара.

Преди това подобен проблем имаше Reebok. Компанията плати глоба от 25 млн. долара, защото твърдеше, че само носенето на дрехи и маратонки от линията EasyTone оформя тялото и води до отслабване.

Hoover раздава самолетни билети за закупена прахосмукачка

През 1992 година компанията прави колосалната грешка да предложи на британците безплатни самолетни билети до САЩ (отиване и връщане за двама!), ако купят прахосмукачка.

Те масово се тълпят, за да купят прахосмукачка за 100 паунда и да получат много по-скъпия подарък.

Компанията разбира, че не може да осигури безплатни самолетни билети за всички. Изходът, който измислят е да уморят клиентите с много бюрокрация и да протакат изплащането на билетите, карайки ги да попълват формуляр след формуляр.

Клиенти завеждат дела срещу Hoover. В крана сметка всичко струва на компанията 48 млн. долара.

Този случай се описва в учебниците по бизнес, като една от най-глупавите рекламни кампании на всички времена. Чрез този пример студентите учат, че преди да обявиш една промоция, трябва да си сигурен, че можеш да я изплатиш промоциите.

Витамини на Bayer пазят от рак на простатата

Bayer трябваше да плати солидна сума за това, че твърдеше, че само вземане на витамините Selenium по 1 път на ден може да предотврати рак на простатата.

Проучвания доказаха, че не само няма данни Selenium де превентира рак, но има доказателства, че увеличава риска от диабет.

В Орегон, Илиноис, Компанията бе осъдена да плати глоба от 3.3 млн. долара за подвеждаща реклама.

Rice Krispies предпазва деца от свински грип

През 2009 година на Kellogg им хрумва гениалната идея, да твърдят, че зърнената им закуска повишава имунитета и пази децата от свински грип. Закуската давала 25% от дневната доза антиоксиданти, витамини и хранителни съставки.

Година преди това компанията бе глобена, защото твърдеше, че техни закуски увеличават активността на децата с 20%.

Nutella е полезна?

Nutell твърди, че техният течен шоколад е полезен за дацата.

Майка на 4-годишно дете осъди компанията за 3 милиона долара.

Съдът също така постанови, че фирмата трябва да плати по 20 долара на хората, които са купили продукта по време на тази рекламна кампания, защото няма доказателства, че той е полезен.

Външният вид на храните

Външният вид на храните се манипулира жестоко от всички компании.

Ето няколко примера:

Whopper:

Taco Bell ...

McDonald's

Водата за уста Listerine лекува всичко от пърхут, до наранявания:

От 1921 година водата за уста се рекламира като лек за всичко – от болно гърло, до пърхут.

Чак през 1975 година властите в САЩ глобяват компанията с 10 млн. долара за подвеждащи реклами.

След това от компанията твърдят, че водата е също толкова ефективна, колкото чистенето на зъбите с конец:

През 2005 година обаче съдът заставя Pfizer да свали рекламите.

Цигарите са полезни!

Преди години тютюнопроизводителите масово твърдят, че цигарите са полезни.

Тази реклама твърди, че цигарите намаляват дразненето на бронхите, макар че не се препоръчват на деца под 6 години.

Дори Дядо Коледа пуши:

Още абсурди реклами на цигари от миналото вижте тук