Ранният успех на новия iPhone 5 на най-голямата по пазарна капитализация компания в света – Apple, е съдействала за това операционната й система да си върне лидерската позиция от Google в САЩ, според изследване на Kantar WorldPanel.

Делът на Аpple от щатския пазар на смартфони за 12-те седмици до 31 октомври е нараснал над два пъти, в сравнение с миналата година, до 48.1%, което я поставя изключително близо до предходния й рекорден процент от 49.3%.

Делът на операционната система Android в САЩ се е понижил до 46.7%, в сравнение с 63.3% преди година. Операционната система на Google е с дял от 74% от пазара на смартфони в Германия и 82% в Испания, според данни на изследователската компания.

Сумарният дял на Android на петте най-големи европейски пазари се е повишил до 64%, на фона на 51% година по-рано. В същото време делът на операционната система на Apple се е понижил с един процентен пункт за същия период до 21%.

Магазините на Apple в САЩ печелят по 65 123 на кв/м годишно, според последните данни на Retail Sails, която следи производителността на щатските вериги магазини.

Сумата е впечатляваща и е достатъчно голяма, за да направи Apple най-успешния търговец на дребно по печалба на кв. м в САЩ във втора поредна година.

За сравнение, Tiffany & Co., която е на второ място в САЩ по същия показател, печели 32 475 долара на кв/м от своите магазини или по-малко от половината от Apple.

По отношение на най-големите общи продажби на магазин Apple се нарежда малко по-назад в класацията. Компанията заема девето място зад гиганти Costco, Sam’s Club и Walmart.