Ако скоро решите да купувате кола втора употреба, то трябва да знаете, че Mitsubishi Lancer е най-надеждната, а Audi RS6 – най-ненадеждната по отношение на честите и скъпи ремонти кола за последните 15 години. Това показва класацията на компанията за гаранционни застраховки Warranty Direct.

Специализираният застраховател отпразнува петнадесетата си годишнина, като е изследвал над 200 000 действащи и минали полици за целия период от основаването си през 1997 г., пише insurance.bg

Индексът на надеждност (Reliability Index) на Warranty Direct отдавна се превърнал в еталон за това до какви разходи може да доведе покупката на над 450 модела коли втора употреба. Сложната му формула включва множество фактори, като това колко често се поврежда колата и какви разходи костват ремонтите, като се взимат предвид възрастта и пробега.

Най-надеждните

Японските и далекоизточните коли доминират в класацията „Топ 10 на най-надеждните коли от 1997 г. насам“. Те заемат седем от десетте престижни позиции. Колкото по-нисък е индексът, толкова по-рядко се разваля колата и толкова по-малко пари коства да я ремонтирате.

Mitsubishi е спрял да произвежда най-надеждната си версия на Lancer, но сред тези автомобили има по-малко от 10 повредени във всяка отделна година. Две трети от посещенията в сервизи при този модел са свързани с проблеми в окачването.

Средните разходи за ремонт на малкия Opel Agila са едва три четвърти от тези при Mitsubishi Lancer, но пък честотата на повредите е с 3% по-висока, което го отвежда на второ място в класацията.

Mazda MX-5 е толкова успешна, че е единственият модел, който се е появявал два пъти в класациите на Warranty Direct за отделните години.

Honda и Toyota пък са най-добре представилите се производители с по два модела в положителната класация. Заради техните коли обаче класът на суперминитата е най-добре представен в топ десетте.

Най-ненадеждните

Обратно – негативната класация изобилства от луксозни или сложно устроени коли, които или дефектират често, или струва цяло състояние, за да ги поправите, или и двете.

Въпреки че е един от моделите с най-малка честота на повредите, един ремонт на Porsche 911 струва средно 847.52 британски паунда, което директно го праща на осма позиция сред най-ненадеждните коли.

Същото може да се каже за Mercedes, който присъства с цели три модела тук. SL, например, се поврежда по-рядко, от която и да е кола в негативната класация, но парите, които костват тези, макар и редки ремонти, го пращат в челната тройка.

„През последните години виждаме неизброимо количество нови технологии да се влагат в колите. Автомобилите днес са по-сложни от всякога. Вкарването на все повече нововъведения във важни направления, като сигурността, например, обаче означава, че има все повече и повече неща, които могат да се повредят, казва изпълнителния директор на Warranty Direct Дънкан МакКлър Фишер.