УниКредит Булбанк получи приза „Банка на годината 2012“ в България от международното списание The Banker, част от групата на Financial Times.

Най-престижната награда в банковия сектор беше връчена вчера вечерта на главния изпълнителен директор на УниКредит Булбанк Левон Хампарцумян и на главния оперативен директор на банката Андреа Казини на официална церемония в Лондон.

Българската банка повтори успеха си от 2011 г., въпреки че европейската икономика продължи да се влошава, отбелязва списание The Banker. УниКредит Булбанк подобрява основните си показатели и се представя по-добре от пазара като цяло.

Възвръщаемостта на собствения капитал на банката е нараснала до 12% при 9.3% през 2010 г. Нетната печалба на най-голямата българска банка се е увеличила с 42.7% през 2011 г., а година по-рано ръстът е бил 18.5%, посочват още в мотивите си от престижното финансово издание.

„Изминалата година беше пълна с предизвикателства, като основните трудности бяха свързани с повишаване на конкуренцията и трудната икономическа среда“, коментира Левон Хампарцумян. Той каза още, че през следващата година с цел повишаване на удовлетвореността на клиентите УниКредит Булбанк ще продължи да инвестира в развитието на електронните канали за банкиране, както и в развитието на човешките ресурси.

Към 30 септември 2012 г. печалбата на УниКредит Булбанк достига дял от 30.7% от печалбата на банковия сектор в България. Нетната печалба на банката възлиза на 154.6 млн. лв. През изминалата година УниКредит Булбанк затвърди лидерската си позиция на пазара по размер на активи, депозити, кредити и корпоративно и инвестиционно банкиране.

На годишните си награди през тази година списание The Banker определи най-добрата банка в 149 страни и връчи 5 регионални приза. От класацията обаче бяха изключени Гърция и Кипър заради проблемите и негативните ефекти най-вече с гръцкия дълг. Исландия и Ирладния също все още не участват в престижния конкурс.

Наградите „Банка на годината 2012“ се връчват на тези финансови институции, които се справиха с предизвикателствата в една изключително динамична и нестабилна икономическа среда, показаха иновативност, ефективност, добро управление и допринесоха за развитието на своите клиенти и на икономиките, в които работят, обясниха още от The Banker.