Почти без пари на паркинг в метрото
В буферните паркинги на метрото да се паркира безплатно - само срещу карта за целия градски транспорт или за двете линии на подземната железница. Това са предложили в два отделни алтернативни доклада шефът на транспортната комисия към градския парламент Радослав Тошев (ГЕРБ) и група съветници от БСП. Двата документа ще се гледат на следваща сесия на съвета.
Сега в буферните гаражи безплатни са първите 2 часа, а после се плаща по 50 ст./ч., припомня Труд.
Вчера от ГЕРБ и БСП влязоха в задочен спор кой първи е предложил таксата "паркинг" в метрото да отпадне. "Моят доклад е отпреди три месеца. БСП са го преписали от мен", заяви Тошев. Предложението му досега не било разгледано от съвета, тъй като докладът не бил обнародван своевременно и имало опасност от обжалване. Идеята на Тошев е паркингите да се ползват срещу карта за градския транспорт, а след края на работното време на метрото - срещу такса от 50 ст. на час. "На нощ престоят ще струва около 2 лв., защото метрото не работи само около 4 часа", обясни той.
Сметката показва, че така паркирането ще излиза 110 лв. на месец - 50 лв. за карта и около 60 лв. за гаража през нощта.
"Това не е първият случай, когато ГЕРБ тича след опозицията", контрира съветникът Калоян Паргов (БСП). Според него подобна била ситуацията и с концесията за "Софийска вода", недостроена детска градина в район "Оборище", парите за ремонт на малките улици. Докладът за паркингите на БСП е от 27 ноември. В него се предлага в паркингите да се спира без пари с карта за двата лъча на метрото и само когато влаковете вървят. Мотивът е, че сега ползването на паркинг и метро излизало до 180 лв. на месец.
Целта на отмяната на такса "паркинг" в метрото и в двата доклада е да се напълнят буферните гаражи. В трите съоръжения на бул. "Цариградско шосе", бул. "Ломско шосе" и бул. "Джеймс Баучер" има близо 2500 места, но те почти не се използват. В същото време по околните улици е пълно със свободно спрели автомобили. За популяризиране на паркингите не помогна и гратисният период, в който по месец съоръженията можеха да се ползват безплатно от пътниците в метрото.