Мебели от дрехи: това е новото мото на модните дизайнери. Даваме ви шест примера за силното им желание да направят мебели, достойни за висша мода.

Diesel

Модната империя Diesel отдавна създаде серия от мебели за дома. За идеите разчитат на собствения си творчески екип, но за реализацията им - на утвърдени марки. Светлинните тела се произвеждат от Foscarini, мебелите - от Moroso. Така се сблъскват различни светове, или както казва един от собствениците на Foscarini, Carlo Urbinati: "Ние правим дизайн, а Diesel правят стайлинг." Независимо от това как се случват нещата, резултатите са впечатляващи. И дори ако мотото Successful Living from Diesel е предназначено за младата публика, качеството говори само за себе си. Лампите на Foscarini например са изработени от издухано стъкло. От Diesel определено имат вкус.

Joop

Wolfgang Joop е запознат с прекрасните стари мебели, тъй като самият той е колекционер и събира класически мебели в своята вила в Потсдам, Германия. Той може да рисува толкова добре, че дори може да се занимава с фалшификаторство на известни произведения на изкуството. За новия си магазин във Виена, немският моден дизайнер създава лимитирана колекция от предимно мека мебел. За дълбоките кресла с висок гръб е получил вдъхновение от вида на черупките. Параванът, кръстен "Манхатън", отразява живота на неговия бивш дом - Ню Йорк и носи мотото "Той обхожда и лети".

Kenzo

В този случай налице е липсата на иновации. Диваните, като Tojo (на снимката), както и масите и столовете, вече са ни до болка познати. Те са вечно подобни и разликата е единствено в материалите, които са използвани за изготвянето на мебелите. Въпреки това, те са успешни в бизнеса си с мебели и очевидно се харесват на клиентите, тъй като в момента марки като Kenzo и Armani наблягат повече на мебелите и аксесоарите за дома, отколкото на дрехите и парфюмите. В крайна сметка една възглавница на Kenzo ще изглежда значително по-добре на дивана ви, отколкото такава на Ikea.

Armani

Джорджо Армани го играе по безопасния начин. Много е вероятно точно затова да е толкова успешен. 78-годишният дизайнер създава неговата колекция Armani-Casa. Досега неговите мебели често бяха от не най-високо качество. Сега той се кълне в подобрение. Мебелите обаче не са само красиви и, както е обещано, качествени, те освен това са и доста скъпи.

Glööckler

Харалд Гльокер е склонен да преувеличава. Помпозната марка, вдъхновила Саша Барон Коен за ролята му на австрийски моден дизайнер-гей – Бруно, създаде своята колекция за дома само преди няколко дни. Мебелите с емблемата на корона, която ги прави уникални, вероятно ще попълнят замъците и дворците на новобогаташи. Или пък фитнес клубовете в руските градове.

Versace

Versace е с предимство пред другите, тъй като всеки познава марката. Иначе не би имало смисъл да започнат да създават мебели, казва шефката на модната къща. Те създават кресла и дивани, както и маси и столове, и въпреки различните им форми и материалите, от които са създадени, те винаги носят ДНК-то на Versace, уверява ни Донатела Версаче. През този сезон също ни очаква златист и бароков разкош. Естествено, не липсва и запазената емблема на марката – главата на медуза. Има я на всеки продукт, дори на огледалото във формата на слънчеви очила.