Въпреки по-забавените си темпове спрямо 2011 г., дискаунтърите продължават да се налагат на българския пазар. И през 2012 г. те продължават своята експанзия в страната. Това показва анализ на пазара на търговски площи в България през 2012 г., изготвен от GVA Sollers Solutions.

Към момента Лидл е една от най-бързо разрастващите се вериги в страната. Преди две години тя стартира с 14 магазина, които днес вече наброяват 62, с което се нарежда на второ място по брой обекти в България.

През 2012 г. Лидл отвориха още един магазин на територията на столицата, а по-късно, в рамките на един ден, веригата отвори четири магазина в четири различни града (Бургас, Русе, Стара Загора и Враца). В навечерието на годишнината си веригата отвори още два - в София и Бургас.

Първото място по брой магазини в страната продължава да държи Билла, която е от 12 години на българския пазар. През 2012 г. тя отвори само 1 магазин и броят им достигна 86.

От началото на 2012 г. Пикадили закри 6 губещи магазина на територията на страната - обектите в Русе, Стара Загора, Ямбол, “Пикадили - Запад” във Варна, “Пикадили - Полиграфия” и “Пикадили - експрес” в Пловдив.

Затварянето на тези обекти се компенсира с откриването на нови, главно от формата “Пикадили дейли” в столицата и по-големите градове с площ до 300 кв.м. Към края на 2012 г. в страната има 17 магазина “Пикадили Дейли”, 16 от които са в София и един - във Варна. Общо обектите на веригата са 43.

Кауфланд е най-печелившата верига към момента и през 2012 г. се увеличи с още 3 нови магазина, като така броят им достигна 42.

Карфур е друга верига, която постепенно навлиза на пазара в България. Към момента броят на отворените магазини в страната е нараснал с 8 спрямо 2011 г. и е достигнал 15.

Веригата залага най-вече на търговската площ и това е причина за все още малкия брой магазини към момента. Веригата отваря магазини в два търговски формата, като седем от вече отворените са супермаркети, а останалите осем - хипермаркети.

От веригите за бяла, черна, офис техника и IT, Технополис е с 29 отворени хипермаркета към края на 2012 г., а Техномаркет – с 49.

Големите вериги също насочват сериозен поглед към онлайн продажбите. Електронните магазини на Технополис и Техномаркет работят успешно вече от няколко години.

През 2012 г. към тях се присъединява и Практикер, които също обявиха стартирането на онлайн платформа за продажби.