Стратегията "Кучетата на Dow" (DOTD), при която инвеститорите купуват 10-те компании- компонент на индекса на сините чипове Dow Jones с най-висока дивидентна доходност, става популярна в началото на 90-те години.

Много популярна е тази теория през последните години, особено след изключително добрите резултати през 2011 година, когато е донесла с над 12 процентни пункта по-добър доход от инвестициите в индекса.

Зад теорията на избор на компаниите с най-висок дивидент стои мнението, че те са близо до дъното на бизнес цикъла си и най-вероятно ще видят ръст в цената на акциите си относително по-голям от този на компаниите с по-нисък дивидент.

При тази теория всяка от 10-те компании участва с еднакво тегло при изчисляването на доходността - 10%.

През изминалата година стратегията е донесла почти съща възвращаемост подобно на тази на индекса.

Време е да погледнем как се е представяла стратегията от началото на годината, предвид на факта, че от първи януари в списъка на 10-те компании с най-висок дивидент влязоха две нови имена - Hewlett-Packard и McDonalds.

Компания Цена 31.12.12 Цена 26.02.13 Изм. % AT&T 33,71 35,49 5,28% Verizon 43,27 46,12 6,59% Intel 20,62 20,58 -0,19% Merck 40,94 42,42 3,62% Pfizer 24,89 27,03 8,60% DuPont 44,98 46,97 4,42% Hewlett-Packard 14,25 19,79 38,88% General Electric 20,99 23,05 9,81% McDonalds 88,21 96,22 9,08% Johnson and Johnson 70,1 75,75 8,06% Средно 9,41% Dow Jones 13104 13900 6,07%

Интересен е фактът, че акциите на Hewlett-Packard, които бяха най-понижаващия се компонент на Dow през изминалата година, са най-печеливши, както в стратегията, така и в индекса с ръст от 39% от началото на годината.

Акциите на McDonalds пък са с третото най-добро представяне сред „кучетата“.

Като цяло стратегията е донесла доход от 9.4% за инвеститорите от началото на годината, което е близо един път и половина повече от средното представяне на индекса Dow в размер на 6.1%.