Кучетата на Dow отново са печеливша стратегия
Стратегията "Кучетата на Dow" (DOTD), при която инвеститорите купуват 10-те компании- компонент на индекса на сините чипове Dow Jones с най-висока дивидентна доходност, става популярна в началото на 90-те години.
Много популярна е тази теория през последните години, особено след изключително добрите резултати през 2011 година, когато е донесла с над 12 процентни пункта по-добър доход от инвестициите в индекса.
Зад теорията на избор на компаниите с най-висок дивидент стои мнението, че те са близо до дъното на бизнес цикъла си и най-вероятно ще видят ръст в цената на акциите си относително по-голям от този на компаниите с по-нисък дивидент.
При тази теория всяка от 10-те компании участва с еднакво тегло при изчисляването на доходността - 10%.
През изминалата година стратегията е донесла почти съща възвращаемост подобно на тази на индекса.
Време е да погледнем как се е представяла стратегията от началото на годината, предвид на факта, че от първи януари в списъка на 10-те компании с най-висок дивидент влязоха две нови имена - Hewlett-Packard и McDonalds.
Интересен е фактът, че акциите на Hewlett-Packard, които бяха най-понижаващия се компонент на Dow през изминалата година, са най-печеливши, както в стратегията, така и в индекса с ръст от 39% от началото на годината.
Акциите на McDonalds пък са с третото най-добро представяне сред „кучетата“.
Като цяло стратегията е донесла доход от 9.4% за инвеститорите от началото на годината, което е близо един път и половина повече от средното представяне на индекса Dow в размер на 6.1%.