Миналата седмица Ford се сблъска с неочаквана PR катастрофа, след като рекламната агенция JWT India, която се занимава с рекламите на Ford Figo, пусна неодобрени рекламни скици в интернет. На тях е изобразен Силвио Берлускони, който седи на предната седалка на своята кола, докато в багажника й има три завързани и оскъдно облечени жени.

Ford не е единствената голяма компания, която е трябвало впоследствие да дава разяснения за подобни противоречиви реклами, които не е трябвало да стават обществено достояние.

Вижте няколко такива реклами, подбрани от Business Insider, които създадоха сериозни проблеми на марките, стоящи зад тях:

Ford

Екип от JWT India публикува реклама на Ford Figo (в нея Силвио Берлускони е завързал и запушил устите на плачещи жени в багажника на колата му) в Ads of the World, без да има одобрение за това. Рекламата не е трябвало да излиза.

Отново в реклама на Ford Figo е показана Парис Хилтън, която намига, докато в багажника на колата й са завързани трите сестри Кардашиян, които са нейна конкуренция в риалити телевизията в САЩ. WPP Group, която контролира JWT India, и Ford се извиниха.

Oreo

През 2012 г. корейската Cheil Worldwide пусна този плакат за "Любимата бисквитка на млякото" в Ads of the World. Той предизвика както положителни, така и отрицателни реакции. От Kraft USA излязоха с изявление, че никога не са публикували рекламата и че тя е била създадена от агенцията им само за еднократна употреба по време на рекламен форум.

World Wildlife Fund (WWF)

През 2009 г. DDB Brazil направи реклама за WWF, на която се виждат десетки самолети, приближаващи към Кулите близнаци в Ню Йорк. Текстът към нея се опитваше да оправдае изображението с изявлението, че 100 пъти повече хора са загинали в цунамито през 2004 г., отколкото в терористичните атаки от 11 септември 2001 г. От WWF незабавно заклеймиха рекламата, определяйки я за обидна и безвкусна и че не са оторизирали създаването и публикацията й.

Burger King

Сингапурска рекламна агенция направи тази противоречива реклама за специален "супер седем инчов сандвич", който обещава "да ви издуха мозъка." Намекът в случая е доста очевиден. От Burger King излязоха със съобщение, че компанията цени всички свои клиенти и че тази реклама е ограничена само за Сингапур и не е пускана в САЩ или на други пазари.

Mentos

През 2010 г. бразилската рекламна агенция Neogama/BBH публикува реклама, в която слабо момиче казва на пълно момиче: "Обичам да движа с теб. Всички момчета запят мен", а посланието на рекламата е било "Егоизъм без вина." Проблемът е, че от Mentos изрично отхвърлят рекламата поради "неприемливо съдържание." На Neogama/BBH обаче просто не им пукало от това.

Година по-късно Mentos попадна в подобно, но по-сериозно затруднено положение. Ogilvy & Mather Mumbai прави поредица реклами, които показват как мъже се самоубиват по различни начини заради "непоносимо кисел" вид Mentos.

В тази реклама мъж пие цианид, докато се беси. От тогава рекламите са спрени.

И докато много хора са били засегнати, рекламите печелят награда за креативност на фестивал в Кан.

Pepsi

През 2008 г. BBDO Dusseldorf използва подобна стратегия, като в реклама на Pepsi Max показва как „самотна“ калория се самоубива. От PepsiCo не са доволни и излизат с извинение, обещавайки тази реклама да не се появява отново.

Kia

През 2011 г. бразилската рекламна агенция Moma създава рекламна кампания за Kia, която се заиграваше с педеофилията. В рекламата е пресъздадена сексуална ситуация между учител и млада ученичка. Рекламата дори печели награда в Кан...

От Kia заявяват, че "нямат бизнес отношения" с агенцията, която е правила рекламите. Те са изтеглени, а Moma губи наградата си, тъй като рекламите така и не са били одобрени. (Тази реклама също е зловеща, но поне Спящата красавица е пълнолетна.)