Европейската комисия забрани наведнъж хиляди слогани, използвани в рекламите на храни. От 4 637 послания, комисията е допуснала за използване само 222. Ето кои са натрапчивите реплики от реклами, които повече няма да чуваме:

Пробиотични храни

Забранени са рекламните послания: "полезно за имунната система" и "укрепва естествените защитни сили".

Kinder шоколад

Забранен рекламен слоган: "Шоколадът, който подпомага здравословния растеж на вашето дете."

Хранителни продукти с желязо

Забранен е вече слоганът: "Желязото има положителен ефект върху сърдечната дейност, черния дроб и мускулите". Причината за забраната е, че ефектът от тези храни не е достатъчно дефиниран, за да се прецени въз основа на научни знания дали твърдението е вярно.

Дъвки без захар

Обещанието на рекламата, че тези дъвки "помагат за предотвратяване на зъбната плака" е забранено, защото в изявлението липсва каквото и да е научно доказателство.

Продукти с кофеин като вещество за понижаване на мазнините

Забранен е слоганът "Помага за изгарянето на мазнини". Причината е, че въз основа на научни доказателства претендираният ефект не може да бъде доказан.

Млечни продукти, рекламиращи съдържанието на лактоза

Забранен е слоганът: "Помага за усвояването на калций". Причината е липсата на научно доказано, че повишената консумация на мляко води до такъв ефект.

Минерална вода с калций, бикарбонат, силиций и натриев хлорид.

Слоганите в рекламите на водите, че тези вещества "подобряват храносмилането и съединителната тъкан, укрепват ноктите и възбуждат апетита" вече са забранени, тъй като не може да бъде доказано, че консумацията на вода води до подобни обещани ефекти.

Oлио от рапица

Забранен е слоганът: "Мононенаситените мастни киселини запазват артериите еластични". По този начин марките твърдят, че с повишена консумация на техния продукт клиентът може да поддържа нормален HDL-холестерол в кръвта. Това обаче не е научно доказано.