Десетте най-необикновени автомобилни фарове
Автомобилните фарове не са предназначени за дискотека, но могат да бъдат не по-малко оригинални и екстравагантни. Нека видим десет автомобила, които доказват това:
Mazda Furai
2008
Mazda Furai е впечатляваща кола от всеки ъгъл. Автомобилът е създаден в дръзкия стил Nagare, чийто автор е бившият главен дизайнер на марката - холандецът Лорънс ван ден Акер. Фаровете на колата изглеждат като летящо макаронено чудовище, а за завършек стилистите са добавили и странични въздухозаборници.
Buick Bengal
2001
В края на 90-те години и началото на 2000 г. американските дизайнери като луди експериментираха с концептуални автомобили, кой от кой по-агресивен. Хвърлете един поглед към Buick Bengal – не ви ли прилича на змия, която хипнотизира плячката си?
Cord 810/812
1936-1937 година
За времето си, автомобилът Cord бил толкова иновативен, колкото космическите совалки за нас. Този американски автомобил е оборудван с предно предаване, полуавтоматична четиристепенна скоростна кутия, двигател V8 и независимо предно окачване. Освен това той има много интересни „скрити“ фарове, които стават модерни в автомобилната промишленост едва в края на 70-те години.
Alfa Romeo Montreal
1970-1977 година
Друг известен култов автомобил с „наполовина“ скрити фарове със „завеса“ - Alfa Romeo Montreal е показан за първи път в Канада като концептуален автомобил, но предизвиква такъв фурор, че ръководството решава да пусне серията.
Dodge Charger
1968
И отново игра на криеница! Dodge Charger не е първата кола със скрити фарове, маскирани в решетката на радиатора, но, може би, е най-внушителната. Особено успешни версии на този модел има от първите години на пускането му: фаровете са по цялата дължина на радиаторната решетка.
Вижте още: Кой има най-голямата колекция коли в света?
Lamborghini Miura
1966-1972 година
Когато в средата на 60-те години автомобилната индустрия се увлича в експерименти с осветителната техника, Lamborghini решава да върви по свой различен път. Те също експериментират с фаровете в модела Miura. На пръв поглед става дума за съвсем обикновени светлини, но всъщност те са малко по-хитро направени: в дневно време те се накланяли, с което според автомобилния производител създавали по-добра аеродинамика, а нощем се обръщат обратно. Всичко това изглеждало много красиво, на накрая Lamborghini все пак са принудени да признаят, че положението на фаровете наистина не влияе на аеродинамиката.
Citroen Osee
2001
Citroen Osee има наистина смел дизайн, но технически погледнато колата не се отличава с никакви технически достижения: зад задната седалка се трудел трилитров V6 – двигател. Французите просто не разполагали с нищо по-мощно.
Ford Zig
1990
През 90-те години тези дребни „лещи“ вместо блок-фарове изглеждали наистина революционно. Иначе Ford Zig е оборудван със стандартен 1.6-литров двигател, мощност от 109 конски сили и предно предаване, но поради лекия си пластмасов корпус, той теоретично може да вдигне до 100 за осем секунди.
Buick LeSabre Concept
1951
Всъщност, тази кола на General Motors задава стила на едва ли не всички американски автомобили от 50-те годи ни. За нея отговаря лично главният дизайнер Харли Ърл. Фаровете също са по-оригинални отвсякога: за късите и дълги светлини отговарят фаровете в средата, а мигачите и габаритите са отстрани. Отзад LaSabre била снабдена с огромен стоп.
Peugeot 402 Andreau
1936
Кръстен в чест на Жан Андре- видния френски инженер, Peugeot 402 е иновативна до немай- къде. Затворени задни гуми, корпус с форма на сълза и огромна перка отзад.