Как 22-годишна направи бизнес за 100 млн. долара?
През 2006 година София Аморусо била на 22 години и току-що напуснала колежа.
Тя работела в училище, където проверявала личните карти на ученици срещу 13 долара на час. Започнала свой проект, който се наричал Nasty Gal – продавала в eBay стари маркови дрехи.
Миналата година нейната фирма има продажби за 100 милиона долара!
За последните 7 години марката станала много популярна и Nasty Gal днес има половин милион фенове във Facebook и 600 000 в Instagram. Името обаче все още прави лошо впечатление на много хора.
Аморусо днес е на 28 години и се радва на успешния си бизнес.
През 2006 година тя искала да учи фотография, но не можела да си плати обучението. Затова напуснала работа и започнала да обикаля магазинчета, където купувала на разпродажби дизайнерски дрехи и после ги продавала в eBay. Веднъж купила от магазин за втора употреба яке на Chanel за 8 долара и го продала за 1000 долара. Намирала евтини дрехи на Yves Saint Laurent като търсела обяви с правописна грешка в Google. Идеята й била, че ако някой не знае как се пише Yves Saint Laurent най-вероятно не знае стойността на дрехите.
Тя фотографирала всяка дреха, опаковала я и я продавала. Правела по 25 продажби на седмица. Нарекла страницата си в eBay Nasty Gal на албума на Бет Дейвис от 1975 година.
Направила си страница в Myspace и бързо набрала 60 000 приятели. Имала клиенти от Австралия, САЩ, Великобритания.
През 2007 година вече си наела офис (до тогава работила от квартирата си). Нейни приятелки се правели на модели и обличали дрехите за снимки. 8 месеца по-късно отново се преместила в още по-голям офис.
Тя зарязала eBay, защото конкуренти започнали да я докладват за нарушения на правилата на сайта от завист.
Създала свой сайт NastyGal.com. Преди това домейнът принадлежал на компания за порно филми. Разработила сайта. Има свежи идеи за комуникация с феновете в социалните мрежи, като редовно раздава гифт карти.
Нейната фирма няма маркетинг отдел, но всеки ден феновете я коментират в социалните мрежи.
Една четвърт от нейните 550 000 клиенти всеки ден посещават сайта и прекарват там средно 6 минути, проверявайки за нови модели.
Скоро започнала да продава и други дрехи, освен стари класически модели, както и обувки.
През 2011 година бизнесът се мести в Лос Анджелис, имат офис в Санта Моника.
За сега Аморусо държи 100 % от компанията и не иска да я продаде, защото очаква увеличение на приходите. Според скептици тя би трябвало да продаде, защото нейната фирма е „краткотраен успех в модния свят“ и растежът й скоро щял да спре.
София Аморусо не се притеснява от тези коментари. Тя се радва на сбъднати мечти. Когато била на 16 години си татуирала логото на Virgin Records на ръката. Миналата година успяла да покаже татуировката на самия Ричард Брансън. Наскоро пък си купила Porsche, като платила кеш.
„Няма да лежа на стари лаври. Знам, че от тук нататък ще бъде по-трудно,“ зарича се бизнес дамата.