Дейв Голд, основател на веригата магазини 99 Cents Only, изглежда е починал много богат.

Голд, който популяризира концепцията за магазини, в които всичко струва по 99-цента със своята верига от над 300 магазина простираща се от Калифорния до Тексас, е починал днес от сърдечен удар на 80-годишна възраст.

"Баща ми наистина харесваше стоките. Той се прибираше вкъщи в края на деня когато беше по-млад и казваше, 'Вижте този красив шампоан,'" казва дъщеря му Карън Шифер пред Los Angeles Times.

Вижте още: Те направиха милиони със собствен бизнес още като тийнейджъри

"Той казваше, 'Очакваме 50 камиона Kleenex.' След това се въодушевяваше и с настроението си заразяваше всички."

Днес така наречените магазини за долар са могат да се срещнат навсякъде в САЩ.

Когато Голд обаче отваря първия магазин за 99 цента в Лос Анджелис през 1982 г., концепцията е била резервирана само за продукти с изтекъл срок на годност или с дефекти. От Los Angelis Times наричат подобни магазини “Гробище за потребителки стоки,” преди Голд да популяризира концепцията.

Голд революционизира идеята, предлагайки качествени стоки на разумна цена. Реализацията потръгва и се смята, че състоянието му в крайна сметка надхвърля 1 млрд. долара.

Вижте още: От незавършил ученик до технологичен титан

"Всеки път когато пуснех вино или сирене на промоция на цена от 1.02 долара или 98 цента, те никога не се продаваха," казва Голд в интервю от 2003 г. "Когато обаче сложех цена от 99-цента на каквото и да било, то се разпродаваше веднага. Осъзнах, че това е магическо число. Помислих си, че ще бъде забавно да отворя магазин, в който всичко е с добро качество и струва по 99 цента"

Компанията е продадена през 2011 г. за около 1.6 млрд. долара.