Място на БФБ има и за местни, и за чужди компании, въпросът е самите компании да преценят водещия си мотив да бъдат публични и да се възползват от това, което предлага борсата, каза Мирослав Маринов, изпълнителен директор и член на управителния съвет на ПОК Довериe.

Ползите за тях и за инвеститорите могат да бъдат споделени, само ако е ясен пътят, по който компанията е тръгнала. Важни са причините, поради които тя желае да бъде публична – да набере капитал или да изгражда реноме, да бъде позната на пазара, според Маринов.

По отношение на чуждите дружества, евентуален интерес за листване в България е възможен по-скоро в ситуация, в която съответната компания има бизнес на местния пазар и би желала да бъде на БФБ по-скоро по репутационни причини, а не толкова по финансови - цената на финансирането тук би била по-висока от нейния обичаен пазар. Такива примери има по света, така че можем да се надяваме емитенти от този тип да проявят интерес към местния пазар.

Възможността български компании да излязат на БФБ също е била винаги отворена. Недостатъкът от една страна е, че много от компаниите имат нереалистични очаквания за цената, на която биха могли да бъдат продадени на борсата.

От друга страна стои и ниската ликвидност, тъй като раздялата с част от капитала обикновено е ограничена между 5 и 20%, което не може да направи позицията ликвидна. И трето - всяка публична компания е обект на допълнителни регулации, което за тях означава разходи. Затова съответната компания трябва да прецени баланса - дали разходите да бъде публична се компенсират от ползите от тази публичност, според Маринов.

През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.

Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.

Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.

Пълната програма на събитието можете да откриете тук