Ал. Николов: Прозрачността е основно предимство на ДФ
Преди три години говорихме, че профилът на инвеститора на БФБ е човек, търсещ доходност от 200% за година и за поемане на нулев риск. Сега като че ли залитаме в другата крайност, при която инвеститорите търсят доходност от 5-6%, отново без риск, коментира по време на третия панел на „Шумът на парите“ Александър Николов, зам. председател на Съвета на директорите, Карол Капитал Мениджмънт.
Едно от основните предимства на договорните фондове е прозрачността. Договорните фондове са единственият инструмент, където инвеститорът разполага с тотална прозрачност за това какво се случва с активите на този фонд и защо доходността му е толкова, колкото е.
Ако пазарът се е повишил със 70%, акциите на фонда са се повишили например със 75%, допълни Николов. За сравнение при застраховките живот със спестовен елемент, тази прозрачност липсва. Правиш една дългосрочна застраховка за 10-15 години и не е ясно това, което ще получиш, как се е формирало.
За да не се изчерпват възможностите, есента на миналата година разширихме достъпа на инвеститорите до над 100 фонда на най-голямото британско управляващо дружество Schroeders, каза зам. председател на Съвета на директоритена Карол Капитал Мениджмънт .
Интересното е, че най-търсените фондове са фондовете в акции, които дават дивиденти. Очевидно парите се насочват натам. Инвеститорите сериозно трябва да погледнат към някои страни в Азия. Пазарът дори и в момента е на 60% от своя връх през 90-те години на миналия век. Публиката в България също има достъп до тези пазари.
Перспективите тук са все по-добри и следващите 2-3 години нашия регион ще се представи много по-силно отколкото американския пазар.
През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.
Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.
Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.