Ив. Овчаров: Има добър фундамент за ръст на индустрията на ДФ
Няколко са нещата, които правят атрактивна индустрията на договорните фондове – диверсификацията, професионалното управление и т.н.
Ръстът от 2006-2007 година в сектора е вече в историята и оттогава пазарът буквално умря. Основният проблем пред хората е липсата на доверие и това, че пазарът падна и за разлика от останалите регионални остана там.
Много от развиващите се пазари регистрираха ръст от 40% и повече. Ние останахме на ниско ниво, което в съчетание с липсата на доверие спря индустрията и тя остана на едно ниво.
Това недоверие изпрати хората в банките и те спестяваха и се обърнаха към банковия депозит, който с високия лимит и високите лихви възпря индустрията.
От тук нататък обаче, ситуацията започва да се променя. Виждаме как лихвите се понижават. Индустрията фундаментално е поставена така че да върви напред. Ако един фонд направи Н-ти на брой продукти, това няма да е достатъчно.
Хората искат да видят резултати. С подобряване и стабилизирането на ситуацията от началото на годината нещата са поставени на добра основа за трайно подобрение.
Хеджфондовете идват и казват искаме доходност – двуцифрена. Дори кипърски облигации се купуват с 25% доходност. Хеджфонд индустрията в чужбина е доста по-различна. Защо го казвам – защото в момента у нас няма добра облигация на добра цена, коментира Овчаров.
Парите започват да се вливат в акции. Не мисля, че е добре да се скъсяват пазарите, предвид на средствата които могат да се вливат.
Както през 2006-2008 година съветвахме клиентите да излязат от високорисковите схеми, сега по-скоро трябва да се съсредоточим да предприемем обратния ход. В един чист паричен пазар се слагат облигации. Тоест търси се малко по-висок риск срещу по-висока доходност. Тук е важно какво ще предложат фондовете.
През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.
Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.
Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.