Животозастраховането в България бележи постижения, проблемът е, че малко говори за тях. Такова мнение изказа Светла Несторова, изпълнителен директор и председател на управителния съвет на ЗАД Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп, по време на форума „Шумът на парите“.

„2012-а е годината, в която хората в България са намалели, а работещите са намалели още повече и вече са 4.5 млн. лв. Безработицата се е увеличила с почти 1%, в резултат на което над 400 хил. са безработни.

При това по-младите са по-безработни. В тоя период са се родили още по-малко деца, отколкото през 2011 г. и въобще нищо в държавата не изглежда така, че да му се радваме“, започна обръщението си Несторова.

На фона на тези тревожни тенденции обаче, животозастраховането е нараснало с цели 7%, активите под управление са се увеличили с 8%, а брутните резерви, или дефакто парите, които животозастрахователите имат като ангажимент към клиентите – са пораснали с 10.5%, в условията на спад на финансовите пазари и тежки инвестиции.

„Това показва какво правят животозастрахователите в момента, за да увеличат проникването на пазара. То може да не е достатъчно и всичко, но трябва да бъде видяно“, категорична бе Несторова.

Животозастрахователният сектор е инвестирал до момента над 1 млрд. лв. в икономиката на страната.

„От Гражданска отговорност и бонус-малус в общественото пространство не се чува нищо друго. Аз ще контрирам и ще кажа, че например през 2012 г. животозастрахователните компании, като цяло, са платили 107 млн. лв. щети. Това, което ни липсва, е да си говорим повече“, категорична бе Несторова.

През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.

Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.

Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.