Нова мода от Южна Корея: онлайн отшелници
Все повече хора в Южна Корея се отказват от социалните мрежи, като Facebook и Twitter, заради лова на вещици в мрежата. Тези „онлайн отшелници” посочват, че искат да напуснат киберпространството, тъй като там тяхната лична информация е прекалено леснодостъпна за напълно непознати, пише вестник „Чосун Илбо”.
26-годишен офис служител изтри своя сайт и закри своя акаунт във Facebook още през 2006 г., когато футболист от корейския национален отбор, носещ същото име, допусна решителна грешка, костваща победата на тима в мач от Световното първенство в Германия. Служителят бе потресен от изпълнените с омраза съобщения на своя сайт.
„Аз се опитах безуспешно да обясня, че не съм въпросния футболист”, посочи той. „Бях потресен, че напълно непознати хора ме обиждаха. Осъзнах, че няма почти никакви практически ползи от социалните мрежи и спрях да ползвам тези услуги”, коментира той и допълва: „И те въобще не ми липсват”.
Facebook съобщи през декември миналата година, че броят на притежателите на акаунти в Корея е надвишил 10 милиона, но сега техният брой се е понижил до 8,15 милиона, отбелязва изданиет, цитирано от Фокус.
Компанията постепенно се възстановява, показвайки наред с други неща, че е в състояние да се адаптира към развитието на интернет връзките рез мобилните устройства и дори да печели от реклама.