Парламентът ще обсъди предложените от правителството спешни мерки за подобряване на социалното положение на хората, бизнес средата и демократизиране на управлението.

Сред мерките е увеличаване от 1 юли на размера на обезщетението за отглеждане на малко дете от 1 до 2 години от 240 лв. на 310 лв.

Обезщетението ще се получава от НОИ и само от осигурените майки.

Предвижда се еднократна помощ за първокласници в държавни или общински училища в началото на учебната 2013-2014 г. Право на тази помощ ще имат хората с доход до 350 лв. на член от семейство. Изчислено е, че такава помощ ще получат 62% от първокласниците.

Кабинетът днес ще определи размера на тази еднократна целева помощ. Досега се споменава, че тя ще е 250 лв.

Ще се увеличи броят на хората, които могат да получат енергийни помощи.

Още през тази година ще се увеличи минималната работна заплата. До края на мандата БСП обеща тя да достигне 450 лв.

Ще се подпомагат малките и средни предприятия чрез Банката за развитие, като за целта са предвидени до 1 млрд. лева.

Ще се въведе швейцарското правило за актуализация на пенсиите от 1 януари 2014 г. То отчита ръста на осигурителния доход и инфлацията.

В програмата са включени два законопроекта, които да доведат до намаляване на цената на електроенергията. Това са Законът за енергетиката и Законът за енергията от възобновяеми източници, като проектите за изменения в тях са готови.