Кафе машините направиха основателя на De'Longhi милиардер
Акциите на базираната в Тревизо компания De’Longhi SpA (DLG), която е третият най-голям производител на кафе машини в Европа, са поскъпнали с над 250% от 2007 г. насам.
В резултат на това състоянието на основателя на компанията Джузепе Делонги вече възлиза на най-малко 2 млрд. долара, според индекса на милиардерите на Bloomberg. Делонги притежава 67% от компанията и никога не се е появявал в международна класация на богаташи.
Нарастващото световно търсене на скъпи кофеинови продукти създаде продължаващ вече десетилетие бичи пазар за кафе компаниите и повиши продажбите на домашните машини за кафе до 6.7 млрд. долара през 2012 г., което е с 47% повече, в сравнение с 2007 г., показват данни на Euromonitor International.
De’Longhi започва да продава кафе машини през 1990 г. В момента компанията предлага над 150 модела, като цените им варират от под 200 долара до над 3 000 долара. Моделът Primadonna Exclusive, който се продава на сайта на De’Longhi за 3 240 долара, подгрява чашите и има цветен тъчскрийн.
Подобни модели във високата ценова категория, заедно с брандираните с марката Nespresso капсулни машини, помогнаха за увеличаването на проходите от продажбите на кафемашини на De’Longhi’s до 597 млн. евро, или 39% от общите приходи на компанията за 2012 г. Делът на продажбите на кафемашини от общите приходи е бил 10% през 2002 г.
Други кухненски уреди, като кухненски роботи, електрически кани и тостери, са допринесли с 37% за приходите на De’Longhi. Делът им през 2002 г. е бил 10%.
Джузепе Делонги, който вече е прехвърлил 70-те години, притежава своите акции в компанията чрез базираната в Люксембург инвестиционна компания De’Longhi Soparfi SA.
Делонги е получил 250 млн. евро под формата на дивидент, откакто компанията излиза на борсата в Милано през 2001 г. Той е продал около 12 млн. акции, или 8% от дяловия капитал, за 114 млн. евро през ноември 2012 г.
Фамилията Делонги отваря магазин за готварски печки на дърва през 1902 г. в Тревизо.
Джузепе Делонги се включва в семейния бизнес, след като навършва 20 години. Той започва да продава първите потребителски уреди De’Longhi през 1973 г. и създава своя собствена компания - G. de’Longhi SAS, която специализира в продажбата на маслени електрически раадиатори.
Делонги създава De’Longhi SpA през 1978 г., като разширява продуктовата линия през 80-те години и вече продава електроуреди като преносими климатици и фритюрници.
През януари De’Longhi отдели подразделението си за промишлено отопление в публичната Delclima. През първото тримесечие на 2013 г. Delclima отчете 1.3 млн. долара печалба при 94 млн. долара приходи.
За сравнение, печалбата на De’Longhi за същия период е 25 млн. долара при 423 млн. долар приходи.
De'Longhi генерира 64% от приходите си за 2012 г. от Европа и търси възможности да разшири дейността си на развиващите се пазари. Според сина на Джузепе Делонги - Фабио, който е главен изпълнителен директор на компанията, кафе машините се очаква да продължат да бъдат основния двигател за нейния растеж.