100-тното издание на Тур Дьо Франс започна и в него участват 198 колоездачи, устремени към финала в Париж.

За да стигнат до там обаче им трябва не само невероятна физическа издръжливост. Трябват и пари. Много пари.

Подготовката на един колоездач е много скъпа, а парите, които се печелят по състезания не са достатъчни.

В Тур дьо Франс се раздава награден фонд от само 2.6 млн. долара, които се разделят между победителите в общо 21 етапа.

Средностатистическият годишен бюджет за отбор с лиценз за участие в най-големите колоездачни прояви като Тур дьо Франс, Giro d'Italia, Vuelta a España и т.н. е 11.4 млн. долара.

71% от тази сума е за заплати на състезателите. Средната годишна заплата на колоездач в такъв отбор е 142 000 долара, но най-добрите на Тур дьо Франс може да печелят по около 5 млн. долара.

Виж още: Ланс Армстронг: Тур дьо Франс не може да се спечели без допинг

Остават много малко пари за покриване на другите разходи като екипировка, транспорт и заплати на другия персонал, като лекари, треньори, физиотерапии и др. Календарът на колоездачите продължава около 240 дни. Тук идват спонсорите и тук започва големия бизнес.

Спонсорите носят 94% от приходите на един отбор.

Производителят на велосипеди SCOTT Sports, например, спонсорира отбор OGE от 2012 година, като осигурява всякаква необходима екипировка, както и финансова помощ.

Тренировките на един отбор струват между 11 и 32 млн. долара за година, в зависимост от това какви съоръжения и треньори ползват.

Спонсорите са необходими и за транспорт на отбора и велосипедите. Той се извършва от специални модифицирани камиони. Модифицирането на един камион струва 195 000 долара.

От това какво ще бъде класирането им на Тур дьо Франс зависи и какво ще бъде финансирането на колоездачите за следващата година. За това те имат не само морална, но и финансова мотивация да дадат всичко от себе си.