Най-големият световен производител на смартфони и друга потребителска електроника – южнокорейската Samsung Electronics Co, отчете по-ниски от очакванията резултати. Това в известна степен затвърждава опасенията на много анализатори, че пазарът на смартфони е достигнал своя пик.

Оперативната печалба на компанията се е повишила до около 9.5 трлн. вона (8.3 млрд. долара) за трите месеца до края на юни, в сравнение с 6.5 трлн. година по-рано. Резултатът се оказа под средните очаквания на анализаторите за 10 трлн. вона печалба.

Сега инвеститорите се опасяват, че Samsung може да тръгне по стъпките на Apple, чиито акции регистрираха спад от над 40% от върха си през изминалата година.

До голяма степен забавянето на резултатите са следствие на по-слабите от очакванията продажби на новия модел Galaxy S4.

Един от най-големите проблеми пред компанията са, че 70% от оперативната печалба идва от звеното на компанията за мобилен бизнес. В случая диверсификацията на бизнеса до голяма степен се сочи като ключа към стабилно бъдеще за компанията.

Компанията е инвестирала повече в маркетинг, отколкото в научно-изследователска дейност през 2012 г. за пръв път от три години насам.

Компанията е инвестирала значително в дистрибуторски канали, включително и в отваряне на над 1 400 брандирани магазини във веригата на Best Buy в САЩ.

Това обаче не е било достатъчно, като продажбите на мобилни телефони са се повишили едва с 4-8% през второто тримесечие на тримесечна база, въпреки представянето на новия култов модел на компанията – S4.

Южнокорейският производител усеща във все по-голяма степен конкуренцията от компании, като китайските Huawei Technologies Co Ltd и ZTE Corp., които стават все по-популярни в ниския и средния ценови сегмент.

Сериозна конкуренция в ниския ценови сегмент се усеща и от Nokia Oyj, където през тази седмица представиха два нови 3G-смартфона, които ще се продават за едва 68 долара.

След негативните резултати акциите на компанията загубиха 3% от стоността си.