Най-големият световен производител на смартфони Samsung бавно и методично печели битката с основния си конкурент на премиум пазара щатската Apple.

Поне така изглежда от продажбите и пазарния дял на компанията.

Според анализи Samsung е продал 2.4 пъти повече смартфона в световен мащаб в сравнение с Apple през второто тримесечие на годината, на фона на 1.9 пъти повече през първото тримесечие на годината.

За сравнение през първото тримесечие на миналата година корейският производител е продал 1.3 пъти повече смартфони от основния си щатски конкурент. Това е най-голямата разлика в продажбите между двете компании от представянето на iPhone през 2007 година.

Въпреки че Samsung не отчита продажбите си, според пазарни анализатори компанията е продала 76 милиона смартфона през второто тримесечие и е била с пазарен дял от 33% от световните продажби.

За сравнение Apple е продала едва 31.2 милиона смартфона, което отрежда на компанията дял от 13.6%. Преди година пазарният дял на компанията е бил 16.6%.

Щатската компания се представя изключително слабо на китайския пазар, където продадените ѝ обеми са се повишили с 20% на годишна база, което е наполовина на ръста на пазара от 47%.

През второто тримесечие на компанията Samsung е спечелила 7.9 милиарда долара.