За да избегне съдбата на други електрически автомобили, чиито продажби не вървят много добре, Bayerische Motoren Werke AG (BMW) ще предлага новия си компактен електрически модел i3 с уникална опция – ползването на SUV от същата марка, пише Bloomberg.

Купувачите на първия електрически модел на BMW ще могат да си резервират традиционен автомобил, като X5, за няколко седмици годишно за семейни пътувания или като резервен вариант.

Допълнителната екстра, за която от BMW все още не са обявили цени, е част от усилията на автопроизводителя да преодолее основното опасение по отношение на електрическите автомобили, а именно, че човек може да закъса на път с изтощена батерия.

Част от другите усилия, които полага компанията по отношение на разсейване на опасенията относно пробега, включват стандартен двигател, който да генерира електричество в колата, пътна помощ, ако батерията се изтощи по време на пътуване, и навигационна система, която обозначава.

Допълнително компанията осигурява специално обучение на дилъри, а екип по продажбите се обажда по домовете на потенциални клиенти, за да ги кани на тестдрайв.

Целта е да се избегне шумен провал, тъй като днес компанията представя i3 в различни събития на три континента. Престижният проект е струвал на BMW над 2 млрд. евро.

BMW, която е най-големият производител на луксозни автомобили в света, изпреварва основните си конкуренти при електрическите автомпбили. Audi, която е Volkswagen AG, ще представи зареждащ се хибриден модел на A3 през следващата година. Mercedes-Benz пък ще продава електрическа версия на своята B-класа през 2014 г.

Двигателят на i3 е с максимална мощност 170-конски сили и почти не издава шум. Автомобилът ускорява до 100 км/ч за 7.2 сек. в сравнение с 10.7 секунди за базовата весрия на 3-серия. Подобно на други електрически автомобили, i3 няма трансмисия, така че ускорението не се нарушава от смяна на скоростите.

От IHS Automotive прогнозират, че BMW, която се цели в 2 млн. автомобила годишни продажби, в това число от марката Mini и от i-серията, ще продава едва по 15 000-20 000 броя от i3 на година, в тон с продажбите на Model S на Tesla Motors Inc.

От IHS очакват Nissan Leaf и Chevrolet Volt на General Motors Co. да продават по 100 000 автомобила годишно.