Няколко ПР трика, които свършиха зле
Големите компании и известните личности често прибягват до ПР трикове, за да привличат вниманието.
Наскоро Chipotle инсценираха хакване на акаунта си в Twitter, за да привлекат внимание. И успяха – докато по принцип набираха по 250 фена на ден, в деня на „хакването“ те са набрали 4 000 последователи.
Подобни ходове могат да имат обратен ефект – според мнозина, подобни трикове намаляват доверието в компанията, някои дори смятат, че ходът на Chiptole e „жалък“.
Вижте 8 случая на ПР трикове, които не само, че не успяха, но и свършиха доста зле:
Главният изпълнителен директор на LifeLock обяви номера на социалната си осигуровка и предизвика хората да се опитат да откраднат самоличността му, ако могат. И те можаха. Много пъти.
Тод Дейвис, CEO на LifeLock, направо си изпроси проблемите.
През 2006 г. той обяви номера на социалната си осигуровка на билбордове, за да докаже, че това не е опасно и че неговата компания няма как да ви изложи на опасност с разкриване на лични данни. Той призова хората да се опитат да откраднат самоличността му, ако могат. И те можаха.
Няколко години по-късно стана ясно, че е имало 87 неуспешни случая някой да си присвои неговата самоличност и 13 успешни.
Дейвис твърдеше, че е прав, защото 13 случая били пренебрежимо малко, но Щатската комисия по търговията не се съгласи и глоби компанията с 12 млн. долара за подвеждаща реклама през 2010 г.
Въоръжени мъже нахлуват на прожекция на Iron Man 3
Година след стрелбата в кино по време на прожекция на филм, киносалон в Мисури решава, че ще бъде добра идея да накара маскирани мъже да нахлуят въоръжени в киносалона.
Това предизвиква масова паника. Много хора викат полиция и получават оплаквания като сърцебиене и др.
Правителството на Южна Австралия изпраща 55 мъртви златни рибки на ПР агенции
През 2011 г. правителството изпратило златни рибки на 55 медийни агенции с посланието „Бъди голяма риба в малко езеро. Пробвай водата“. Това било част от туристическа реклама.
За съжаление, въпреки че на рибките била сложена храна, достатъчна за 6 месеца, повечето от тях пристигнали мъртви.
Министерството на отбраната пуска самолет ниско над Манхатън за фото сесия
През април 2009 г. нисколетящ над Манхатън Boeing 747 предизвиква паника.
От Министерството се извиняват на стресираните граждани. Обама е бил много ядосан, съобщават от Белия дом.
Най-голямата ледена близалка в света се топи
В един летен ден през 2005 г. Snapple решава, че ще направи най-голямата ледена близалка в света. Тя тежи 17.5 тона, но за ужас на компанията започва да се топи. Бързо.
Площад Union Square е наводнен с лепкава маса, а от пожарната затварят околните улици.
Sony си прави фалишива фен страница
За да рекламират новата PlayStation Portable (PSP), Sony създават фалшив блог, в който екзалтирано се пише за новата им система.
Геймърите обаче надушили, че сайтът е регистриран към маркетинг компания Zipatoni и стана ясно, че Sony стоят зад него.
Това беше голям срам за компанията.
Състезание за надпиване с вода завършва със смърт
През 2007 г. радиостанция прави състезание, в което участниците пият вода, но и нямат право да ходят до тоалетната. Този, който изпие най-много вода, печели.
На следващия ден една от участничките – Дженифър Стрейндж (28 г.) е намерена мъртва. Причина за смъртта е отравяне с вода.
Маркетинг гуру инсценира влакова катастрофа. 3 души загиват
Дори през 1896 г. е имало ПР трикове.
Уилям Краш искал да промотира пътуването с влакове, като за целта му хрумнало да построи гара извън града и да направи каскада с катастрофа на влакове.
50 000 пътуват до нея, за да я гледат. Въпреки че се съобщава, че са взети всички мерки за безопасност и хората са на дистанция от влаковете, а персоналът е щял да скочи от вагоните преди сблъсъка, нещата не протичат по план.
Когато влаковете се сблъскват с голяма скорост, два бойлера избухват. Убити са 3 души, а десетки са ранени.