Веригата за бързо хранене Subway, която има повече заведения от McDonald’s (MCD) Corp., планира да ускори темпа, с който открива нови заведения в Европа, като отвори 1 000 нови ресторанта през 2014 г., информира Bloomberg.

Компанията има 4 018 заведения в Европа, където продължава да се разраства по време на рецесията и слабото възстановяване на икономиката, казва регионалният помощник-директор Майк Чарест.

Базираната в Милфърд, Кънектикът компания е отваряла по около 500 заведения на година в Европа през последните две години и може да добави между 800 и 1 000 през следващата година.

“Европа е най-силният и бързо разрастващ се международен пазар на Subway извън Северна Америка и ще продължи да бъде,” казва Чарест в телефонно интервю от офиса си в Амстердам. Чрез балансиране на достъпност с висококачествена храна стратегията на Subway работи за компанията, независимо от икономическото положение, казва той.

Великобритания е в челото на класацията за ръст, като целта е там да има 2 000 заведения до 2015 г. Subway е отворила 63 заведения във Великобритания през 2013 г. и вече има 1 544.

Новите й заведения през 2012 г. във Великобротания са били 59. Темпът на растеж може да се ускори още в Холандия, Финландия и Швеция, където във всяка от страните за 12 месеца се отварят поне по 20 магазина.

Компанията планира да има присъствие в Латвия, Литва, Грузия и Украйна до края на тази година. Украйна има потенциал за ръст, която в момента има 16 заведения, след като първото бе открито през април 2012 г., казва Питър Момпалао де Пиро, говорител на Subway.

Subway планира да добави 190-200 нови заведения в Русия и 100 във Франция през 2014 г., поддържайки настоящия темп на разрастване.

Ръстът в Италия, Дания и Белгия, които имат 17, 15 и седем заведения, респективно, е “по-голямо предизвикателство” поради затрудненията около отварянето на първите печеливши заведения, които впоследствие генерират развитието, казва Чарест.

Италия разполага с “много местни заведения и вериги на пазара,” казва Аня Марко, директор в базираната в Лондон консултантска компания Allegra Strategies.

Белгия е труден пазар за международните вериги за заведения, защото това е един малък пазар, на които доминират независимите отделни заведения. Трудностите на Subway в Дания са свързани отчасти с предпочитанията на хората към установените местни вериги, според Марко.

Експанзията на Subway в Европа не представлява проблем за веригите за хамбургери като McDonald’s и Burger King, тъй като компанията се концентрира върху сандвичите, казва Джак Русо, анализатор в Edward Jones & Co. в Сейнт Луис. По същата причина Subway не е голяма заплаха и за веригите под шапката на Yum! Brands Inc. като KFC и Pizza Hut.

Приходите на Burger King в Европа, Близкия Изток и Африка падат с 10% през 2012 до 472.9 млн. долара. Общо 239 нови заведения от веригата са били открити в региона през 2012 г., с които общият им брой става 3 121.

Продажбите на McDonald’s в Европа пък намаляват с 1.9% през юли, в сравнение с година по-рано, откъдето компанията генерира 40% от приходите си.

Приходите на Subway в Европа са се увеличили с 18% до 1.57 млрд. долара през 2012 г. Глобалните продажби на веригата са нараснали с 9% до 18.1 млрд. долара.

Експанзията в Европа е част от целта на президента и съосновател на Subway за 50 000 заведения в световен мащаб до 2017 г. Subway е основана през 1965 г. и отваря заведения в Ирландия през 1994 г. и Англия през 1996 г., според уебсайта й. Веригата в момента има близо 40 000 заведения по света, в сравнение с близо 35 000 за McDonald’s.