Осем правила на технологичния етикет в офиса
Съвременното работно място е пълно с потенциални капани, което означава, че човек трябва постоянно да внимава, за да създаде и поддържа правилното впечатление у колегите за себе си.
Не само заради вежливостта — над три четвърти от мениджърите „Човешки ресурси“, участвали наскоро в проучване на компанията Robert Half Finance & Consulting, казват, че нарушения на технолoгичния етикет могат да повлияят върху развитието на кариерата на човек.
В тази връзка вижте няколко съвета по отношение на технолгичния етикет в съвременния модерен офис на дигиталната ера, подбрани от Mashable:
1. Никога не изключвайте устройство, което се зарежда
Понякогo може да е трудно да намерите свободен контакт, за да заредите някой свой уред, но тук важи правилото "кой превари, той завари". Никога не трябва да изключвате друго устройство, което се зарежда, без първо да проверите дали може да го направите.
Винаги питайте, а ако не можете да намерите собственика на устройството, тогава си намерете друг контакт. На собственика на устройството може да му предстои много важна среща или обаждане.
2. Не носете слушалки, когато не сте на бюрото си
Позволява ли вашата компания на служителите да работят със слушалки? Слушането на музика може да е страхотен начин да се концентрирате и да блокирате шума и нещата, които ви разсейват в един натоварен офис, но ги сваляте всеки път, когато ставате от бюрото си.
Дори и ако искате да запазите нивото си на концентрация, не се изкушавайте да носите слушалките в помещенията за общо ползване. Може да бъде възприето като антисоциално или направо грубо.
3. Не използвайте чужд компютър
Лесно е човек да си помисли, че цялото оборудване е собственост на компанията и може да се ползва от всички, но това не важи за компютри и лаптопи. Никога не трябва да ползвате компютъра на някой друг, дори и ако ви се налага само да проверите нещо много набързо.
Повечето хора имат доста силно развито чувство за собственост по отношение на техните компютри и гледат на неоторизираната употреба като навлизане в личното им пространство.
4. Не забравяйте да възстановявате консумативите
Бъдете добър съсед, когато става въпрос за офис оборудване. Ако сте използвали последния лист хартия в копирната машина, заредете я отново. Връщайте различните устройства напълно заредени. Заредете нова кана с кафе, ако сте изпили последната чаша.
Съобщавайте за неизбежните грешки на принтера на някой, който може да се справи с проблема. Не бягайте от проблема, дори и ако сте супер заети и не си мислете, че никой не е забелязал, че вие сте използвали принтера последни, например.
5. Звукът на телефона ви трябва да е постоянно спрян в офиса
Дори и ако компанията позволява да водите лични разговори по мобилния си телефон, препоръчително е да изключвате звука на телефона си всеки път, когато влизате в офиса. Можете да водите лични разговори от време на време, но бъдете сигурни, че когато това се случва или някой важен човек в компанията ще мине покрай вас, или пък ще сте оставили телефона на бюрото си, докато ви няма и всички ще го слушат как звъни.
Вашите мелодии на телефона могат да ви забавляват, но в същото време могат сериозно да лазят по нервите на вашите колеги. Не бъдете този човек в офиса.
6. Ограничете използването на лаптоп по време на срещи
Честа практика е по време на среща хората да носят своите лаптопи, но опитайте да спазвате дисциплина по отношение на това, което правите с него. Може да се изкушавате да продължите да работите, да проверите пощата си, да размените няколко съобщения в чата и дори да сърфирате в интернет по време на срещи, но от учтивост трябва да ограничите подобен род дейност.
Ако никой не вижда екрана ви, можете да си помислите, че тракането по клавиатурата се възприема като водене на записки, но за всички останали би било очевидно, че вниманието ви определено не е в стаята.
7. Не бъдете досадникът в чата
Чатът е наистина полезен инструмент, но е лесно човек да злоупотреби с него и да стане истински източник на раздразнение. Ясно е, че някой, който си е сложил статус „Зает“, не трябва да бъде притесняван, но има и други случаи, върху които трябва да се замислите.
Пишете на някого в офиса само във връзка със запитване, което може да бъде разрешено с няколко кратки отговора. Ако разговорът ще е по-дълъг, тогава отидете и говорете лично с човека или пък използвайте телефона.
8. Не бъдете от хората, които размазват пръсти по екрана
Това може да изглежда като нещо, с което малцина биха се заяли, но е гарантирано, че то дразни много хора. В случая не става въпрос за тъчскрийн на мобилно устройство, а за мониторите на компютрите и за екраните на лаптопите.
Някои хора наистина не обичат да лепите пръстите си по техните екрани. Това лесно може да ви се случи, ако се опитвате да обясните и да покажете нещо, но пробвайте да не пипате екраните на другите и определено не докосвайте никакви екрани, ако ръцете ви са изцапани.