Няколко неща, които ще ви направят по-щастливи на работното място
Щастието на работното място зависи основно от това доколко харесвате работата и колегите си. Както обаче отбелязва Самюел Джонсън: “С изучаването на малките неща овладяваме голямото изкуство да сме колкото се може по-малко нещастни и колкото се може по-щастливи”, пише американският автор Гретхен Рубин в LinkedIn.
Вижте няколко малки неща, които са помогнали на Рубин да бъде по-щастлива на работното място. Тези незначителни промени могат да подобрят сериозно настроението и комфорта ви. Дори и ако всички предложения не са свързани директно с конкретната ви работа, сигурно ще можете да адаптирате стратегията за вашето работно място:
Работното ви пространство:
1. Проверявайте за преумора на очите – сложете ръка над челото като за поздрав. Ако очите ви почувстват облекчение, мястото, където работите, е прекалено ярко.
2. Снабдете се с добър стол и отделете време да го нагласите както трябва.
3. Седнете изправени и снижете рамената си. Всеки път, когато го правите, ще почувствате незабавно прилив на енергия.
4. Помислете за това как работното ви пространство може да стане по-приятно. Можете ли да инвестирате в аксесоари за бюрото ви, които ще ви помогнат да бъдете организирани? Можете ли да смените тази грозна лампа?
5. Вземете си слушалки с микрофон за телефона. Отстрани изглежда нелепо, но е доста по-удобно, тъй като това ви позволява да се разхождате, докато говорите по телефона, което повишава енергията ви.
6. Не дръжте лакомства около себе си. Може да се наложи да поговорите и с колегите си за това. Хората наистина ли искат това шоколадово десертче или тези понички?
7. Периодично почиствайте из основи хвърчащите листа, които се трупат на бюрото ви.
Денят ви:
8. Опитвайте никога да не казвате “да” по телефона; вместо това казвайте: “Ще ви се обадя.” Когато говорите с някого, желанието да сте услужливи е много голямо и може да води до това да казвате “да”, без да помислите достатъчно.
9. Заемайте се с неприятните обаждания и имейли възможно най-бързо. Протакането само прави нещата по-трудни; след като приключите с тях, ще почувствате голямо облекчение.
10. Когато поемате някаква отговорност, си представяйте, че това е нещо, което трябва да свършите следващата седмица. По този начин няма да се съгласявате на нещо, само защото то изглежда толкова далече във времето, че не ви се струва обременяващо.
11. Бъдете честни със себе си за това как използвате времето си. Чувствате се претоварени, но дали наистина работите усърдно? Колко време прекарвате в сърфиране из интернет, чат по телефона или с колеги в търсене на неща, които не можете да откриете или пък вършите нещо, което е работа на някой друг?
12. Излизайте навън поне по един път на ден и ако е възможно, се разхождайте. Слънчевата светлина и физическата дейност се отразяват добре на концентрацията и настроението ви, както и на запомнянето на информация.
13. Дори и ако не можете да излезете навън, почивайте по десет минути на всеки час. Проучвания показват, че почивката подобрява паметта ви.
14. Не допускайте да огладнеете прекалено много.
15. Оставайте си неосведомени за неща, които нямате нужда да знаете.
16. Опитвайте да си организирате обяд с някой, който не е от офиса, поне веднъж седмично.
17. Това може би е най-трудното от всички: контролирайте работното си място така, че да не се чеувствате разсейвани и преследвани. Излезте от имейла си; изключете телефона си; излезте от интернет; измислете начин да си поставите граници, така че да можете да се концентрирате, когато трябва, и да се откъсвате от работата, когато трябва. Технологията е добър слуга, но лош господар.
18. Бъдете учтиви и честни с колегите си. Това е правилното поведение и то ще обслужва най-добре вашите интереси.