Daimler AG, производител на луксозната марка автомобили Mercedes-Benz, планира да инвестира 2 млрд. евро в Китай в построяването на най-големия си завод, в опит да се конкурира с BMW и Audi в страната.

Заводът трябва да бъде завършен още през 2014 г. и да удвои производството на Daimler в Китай до над 200 000 автомобила годишно. Част от инвестицията на компанията ще отиде в завод за производство на двигатели и в други производствени съоръжения.

Daimler планира да продава 300 000 автомобила годишно в Китай до 2015 г., докато Audi достигна този брой през 2011 г., а Bayerische Motoren Werke AG (BMW) го направи през миналата година.

Това означава, че Daimler трябва да ускори разрастването си на най-големия автомобилен пазар в света, за да постигне целта си да стане най-големия производител на луксозни автомобили в света до края на десетилетието.

Daimler, която си е поставила за цел да продаде повече от 1.4 млн. автомобила в световен мащаб през 2013 г., ще представи обновената S-класа по-късно тази година в Китай, която съставлява повече от половината от световните продажби на модела.

Новата S-класа ще бъде сред 20-те нови или обновени модели, които Daimler планира да представи в Китай до 2015 г.