Заведенията за бързо хранене рекламират продуктите си за деца, като наблягат не на храната, а на играчките в менюто, което е в противоречие с действащите в САЩ маркетинг изисквания, пише американски учени в статия в списание PLoS One.

Джеймс Сърджънт и колегите му решили да анализират различията между рекламите на храна за "възрастни" и за "деца". Те сравнили клиповете, които се въртят по детските телевизионни канали и останалите телевизии, съобщи БГНЕС.

Анализът на данните сочи, че на децата се показват най-вече безплатните играчки, които получават към сандвича си, а възрастните привличат с големите порции и размера на цената. Играчките фигурират в 69% от рекламите за деца и само в 1% в тези за възрастни.

Докато за детето е важно да се акцентира върху анимационните герои, на възрастния впечатление правят качеството на храната, нейния вкус, ниска цена и големите размери на порциите.

Това е в противоречие с правилата, установени в САЩ, където продуктите, а не "бонусите" към тях трябва да са обект на рекламата.

След разгласяването на данните от изследването веригите за бързо хранене обещаха да съсредоточат рекламата си върху здравословното хранене, а не върху подаръците към него.