Спамът във Facebook е бизнес за 200 млн. долара
Разпространяването на спам в страниците на Facebook е процъфтяващ бизнес, който се оценява най-малко на 200 млн. долара годишно. Един-единствен пост, който съдържа линк със спам, струва между 13 и 58 долара, в зависимост от това колко „харесвания“ има съответната страница.
Резултатите от независимо проучване показват, че 30 000 страници във Facebook се рекламират в ъндърграунд форуми за спам. Авторите на проучването са анализирали страниците, търсейки постове, съдържащи ключови думи като "кликнете тук," "безплатно," или "присъединете се," последвани от съкратени линкове.
Използвайки два сървъра, групата италиански автори на проучването, водена от Андреа Стропа, Карло де Микели и Дани ди Стефано, прегледала близо 700 000 поста в рамките на два дни през юли и открила, че близо 37 000 от тях са спам.
"Открихме, че всеки ден има поне по 20 000 поста спам, насочващ към електронна търговия, фалшиви новини, присъединяване към нещо, порно и често измами", казва Стропа.
Шестимата автори на проучването, които преди месеци хвърлиха светлина върху фалшивите последователи в Twitter, са проучили различни ъндъграунд форуми за спам и са открили, че за страници във Facebook с по-малко от 30 000 харесвания, постовете със спам могат да се продават най-много за 20 долара и най-малко за 8. Цената за страници с над 100 000 харесвания скача до 100 долара, а в някои случаи за страници с милиони фенове, цената надхвърля 200 долара.
Facebook забранява на администраторите на страниците да пускат реклами и дори според условията за ползване на сайта рекламите от трети страни на страниците са забранени без предварителното съгласие на социалната мрежа"
Спамът във Facebook, все още не е така широко разпростран, както по имейл, но се превръща във все по-голям проблем, според експерти.
През 2012 г. от Facebook обявиха, че едва 4% от съдържанието споделяно в социалната мрежа е спам, според The Wall Street Journal. В същото време над 70% от имейлите в света са спам.