3000 компании от 16 различни индустрии в Европа, Америка и Азия анализираха експертите от Eurobrand.

Резултатите са впечатляващи: от първите десет компании в класацията, почти всичките са американски:

10. China Mobile

Китайската телекомуникационна компания China Mobile направи ръст от 2.5 процента от миналата година и успя да влезе в челната десятка, като в миналогодишната класация беше под номер 11. Със стойността си от 45 милиарда евро това е единствената компания в десетката, която не е американска.

9. Johnson&Johnson

Фармацевтичният производител Johnson&Johnson има ръст от 2.4 процента и стойност от 45.738 милиарда евро. Седалището на фирмата е в Ню Джърси.

8. Philip Morris International

Philip Morris International, включително и Marlboro, е на стойност от 46.806 милиарда евро и на осмо място – с две места по-надолу, в сравнение в предходната година. Отбелязва и най-силното свиване в челната десятка със спад от 3.1 процента.

7. Procter & Gamble

Gillette, Wella и Pampers са далеч по-познати имена, отколкото производителя им: Procter & Gamble. Със стойност на марката от 47.445 милиарда евро и почти никакви промени (ръст от 0.6 процента), компанията отново заема седмото място. P&G е със седалище в Синсинати и се гради на дълъг успех – основана е през 1837 година.

6. McDonald's

Две места нагоре в класацията тази година е McDonald's. Компанията е най-продаваната верига за бързо хранене в света с чиста стойност от 50.999 милиарда евро. Отбелязва втория най-голям ръст в челната десетка в размер на 11.2 процента. Компанията е основана от двама братя в Калифорния преди повече от 70 години.

5. IBM

IT- и консултантската компания IBM е на пето място в класацията тази година със стойност от 51.353 милиарда евро. Компанията има спад от 2.4 процента. През предходната година IBM беше на четвърто място в класацията. Компанията е една от водещите в света за хардуер и софтуер услуги, както и в IT-сектора. По отношение на продажби компанията е на второ място в света след Microsoft.

4. Microsoft

Microsoft е на стойност от 54.618 милиарда евро и е с ръст от 1.2 процента. Microsoft е мултинационален производител на софтуер и хардуер с 94 000 служители по цял свят.

3. Google

От пето на трето място се изкачи Google Inc. със стойността си от 55 милиарда евро. Въпреки многобройните нововъведения в последните години, търсачката Google си остава ядрото на компанията. Отбелязан е растеж на марката с 8.7%.

2. Coca-Cola

Безалкохолната напитка от САЩ дълго време символизира американската мечта. Тя е на стойност от 67.224 милиарда евро и се класира на второ място. Компанията регистрира най-висок ръст в челната десетка с 12.1%. Coca-Cola е и винаги е била най-продаваната марка кола в света, както и първата такава.

1. Apple

Малката бяла ябълка. Apple е най-скъпата марка на света на стойност от 110.034 милиарда евро. Въпреки това ръстът намалява. Apple отбелязаха най-голямото увеличение в стойността на марката с 43.9% миналата година, но за тази година ръстът е "само" 9.8 процента.