Мнозина извън Китай вероятно не са чували за компанията Tencent Holdings Ltd., но пазарната капитализация на китайския интернет гигант вече е колкото тази на Facebook Inc, пише WSJ.

Пазарната стойност на листната на борсата в Хонконг компания, която е създател на популярното чат приложение за смартфони WeChat и различни други онлайн услуги в Китай, надхвърли 100 млрд. долара през тази седмица и се доближава до пазарната капитализация на Facebook, която възлиза на около 103.5 млрд. долара.

Приложението WeChat, което е много популярно сред китайските собственици на смартфони, има 236 милиона активни потребители, според Tencent. Много анализатори и инвеститори очакват Tencent да извлече финансова изгода от нарастващата потребителска база на WeChat, като започне да предлага най-различни допълнителни услуги като игри, електронна търговия и реклама.

В интернет сектора на Китай конкуренцията е между Tencent, търсачката Baidu Inc. и гиганта в електронната търговия Alibaba Group Holding Ltd. Трите големи играчи разширяват дейността си и всеки от тях все повече навлиза в територията на другите.

Тази седмица Tencent обяви че е инвестирала 448 млн. долара в онлайн търсачката на Sohu.com - Sogou, купувайки 36.5-процентен дял. Sogou вероятно ще даде възможност на Tencent да предлага по-добро търсене на ползващите интернет през мобилни устройства.

За сравнение, пазарната капитализация на Baidu, чийто акции се търгуват на Nasdaq, е около 50 млрд. долара. Alibaba пък се подготвя за първично публично предлагане на акции, което може да оцени компанията на 70 млрд. долара или повече.

По-рано днес акциите на Tencent поевтиняваха с 0.3% до 420 хонконгски долара (54 долара), определяйки на компанията пазарна капитализация от около 100.6 млрд. долара.