Adidas обяви финансовите си цели за 2013 г. за непостижими
Германският концерн за спортна екипировка Adidas предупреди днес, че неблагоприятните валутни ефекти, проблем с дистрибуцията в Русия и слабите продажби на голф екипировка означават, че финансовите цели на компанията за 2013 г. вече не са постижими, информира Reuters.
Adidas, която се нарежда на второ място слред пазарния лидер Nike на световния пазар на спортни стоки, оценяван на 245 млрд. долара годишно, вече понижи таргета си за продажбите за 2013 г. през миналия месец, след като слабите продажби в Европа и неблагоприятните валутни разлики се отразиха на резултатите на компанията за второто тримесечие.
Поевтиняването на валутите на Русия, Япония, Бразилия, Аржентина и Турция ще се отрази на оборота на компанията с почти двуцифрен резултат в процентно изражение през третото тримесечие, след като свали с 4 процентни пункта продажбите през второто тримесечие, се казва в неочакваното изявление на компанията.
Предвид последствията от евтината рубла в Русия, която е третият най-голям пазар на Adidas, компанията не е успяла да снабди с толкова много продукти магазините, колкото е била планирала, след като имаше проблеми с прехвърлянето в нов дистрибуционен център в близост до Москва.
Освен това слабият голф пазар, в резултат на лошото време през тази година, ще доведе до по-ниски от очакваните продажби и печалба на подразделението TaylorMade-Adidas Golf.
Adidas прогнозира печалба в размер на между 820 млн. евро и 850 млн. еврто за годината, в сравнение с предишния таргет 890-920 млн. долара, както оперативен марж на печалба от около 8.5%, в сравнение с очакваните близо 9% преди това.
Според говорител на Adidas проблемите в Европа не са определящият фактор за изявлението на компанията.
Проблемите в Русия ще бъдат разрешени в началото на четвъртото тримесечие, казват от Adidas, добавяйки, че очакват по-добро последно тримесечие за годината вследствие на търсенето на продукти, свързани със Световното първенство по футбол в Бразилия през 2014 г. и на пускането на нови продукти.
В изявлението главният изпълнителен директор на Adidas Херберт Хайнер казва, че компанията е "уверена" в целите си за 2015 г., когато очаква да постигне 17 млрд. евро продажби и оперативен марж на печалба в размер на 11%.