Магистралите са се строили с дефекти, стана ясно на пресконференция, с която министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева се отчете за първите 100 дни управление. При проверка на 61 ремонтирани по ОП "Регионално развитие" пътища в гаранционен срок е установено, че при над 80% от тях има дефекти.

Най-честите проблеми са отваряне на фуга между две ленти за движение, поява на пукнатини, изтрита пътна маркировка. Скъпата и едва 19-километрова магистрала "Люлин" се разпада, каза Десислава Терзиева, цитирана от вестник "Стандарт".

Пътните тунели по "Люлин" се рушат заради некачествено изпълнение и неправилно инженерно решение, обясни тя. Само за два от тунелите с дефекти се очаква пътната агенция да инвестира в ремонти около 260 хил. лева през тази година, допълни председателят на УС на пътната агенция Стефан Чайков.

Той сравни работа по тунелите на "Люлин" с лепенето на гипсокартон. "Представете си как си правите облицовка от гипсокартон у дома. Горе-долу подобна конструкция е приета за тръба, в която се движат тежкотоварни автомобили с 80 км./ч.

В резултат на въздушните потоци, които се образуват, тази конструкция започва да се разрушава, защото е хваната с болтчета и попнитове", обясни Стефан Чайков. Заради допълнителни договори строителството на магистрала "Тракия" се е оскъпило с 18 млн. лв., а оскъпяването на магистрала "Люлин" е с 35%, или 47.5 млн. евро, заяви още Терзиева.