Във вторник се очаква Apple да представи пред медиите в САЩ новата си линия iPad. Пресконференцията идва на фона на понижаващите се продажби на устройствата в световен мащаб.

По последни данни през изминалото тримесечие Apple е продала 14.6 млн. iPad, или с 14% по-малко от очакваните от анализаторите 18 млн. броя.

Нещо повече – от Morgan Stanley споделят, че за първи път в историята си, компанията ще отчете 7% спад на годишните си продажби на iPad.

Трябва да се има предвид, че iPad е ключов продукт в портфолиото на Apple, като само през 2012 г. е генерирал 20% от приходите на компанията.

Вижте още: iPoo: тоалетна за Apple фенове

Важността на продажбите на iPad за цената на акциите на Apple се потвърждава и от факта, че тримесечните приходи имат 68% корелация с книжата на технологичния гигант.

За сравнение корелацията към приходите от продажби на iPhone е 62%, а от Mac – 40%.

Акциите на Apple приключиха петъчната търговска сесия на цена от 508.89 долара, което означава пазарна капитализация от над 462 млрд. долара.