23% повече клиенти на фиксирани услуги отчита Мтел
Ръст от 23% на клиентите на фиксирани услуги отбелязва Мтел през третото тримесечие на 2013 г. спрямо същия период на 2012 г. Потреблението на мобилен интернет от компанията се повишава с близо 17% на годишна база.
Третото тримесечие е белязано и от забележително повишение в продажбите на умни устройства в магазините на телекома - 552% за таблети и почти 100% за смартфони.
В същото време, според доклада за финансовите резултати на Telekom Austria Group, за деветмесечието на тази година фиксираните линии за достъп също показват положително развитие, увеличавайки се с 11.1% до 158 600 броя спрямо първите девет месеца на 2012 г. Ръстът на броудбанд линиите възлиза на 12.2%.
Клиентите на Мтел намаляват с 4.9% на годишна база, достигайки 5.3 милиона през разглеждания период. Пазарният дял на компанията възлиза на 44.8%.
През деветте месеца на 2013 г. компанията продължава да поставя фокус върху предлагането на смартфони и конвергентни пакетни услуги, в резултат на което делът на клиентите с договор се увеличава до 72.5%.
През първото деветмесечие на 2013 г. приходите на Мтел отбелязват спад от 16.3% до 300 милиона евро. В допълнение към неблагоприятната макроикономическа ситуация, компанията беше засегната и от понижените от Регулатора цени на едро.
Ефектите от това възлизат на 36.9 милиона евро спад в приходите за разглеждания период. Сравнимата EBITDA се понижава с 23% до 126.7 милиона евро, въпреки намалените с 21.3 милиона евро (10.7%) оперативни разходи.