Гърците може да нямат големи възможности във време на криза, но със сигурност има какво да ядат, каза пред американския вестник Wall Street Journal собственик на заведение за бързо хранене в Гърция Георгиос Франкудакис.

Заведенията за гръцки гироси никнат като гъби след дъжд, превръщайки се в "същински зъл дух" за икономическата криза, която принуди гърците масово да затварят магазини и ресторанти, пише в свой репортаж за балканската страна американското издание.

Противно на големите световни вериги като McDonald's, които са принудени да затварят ресторанти в Гърция, малките обекти за продажба на сандвичи и гироси се множат из цялата страна, съобщи БГНЕС.

Американският вестник пише, че появилата се мания по дюнери в Гърция се дължи на консуматорския патриотизъм на гърците, които се стремят да преоткрият националната кухня и традиционните ястия.

"А гиросите са и доста евтини. Продават се между 2 и 3 евро, но имат и невероятен вкус. "Това е така, защото гърците имат "любовна връзка" с храната", коментира Wall Street Journal.

За гърците гиросът е като хот-дога за американците, пицата за италианците и сушито за японците. Това ястие е традиционно в Гърция и не се счита за бързо хранене. То е свързано с гръцката култура и е ценен елемент от ежедневието на много гърци, заключава американският вестник.