От началото на 2014 г. вероятността следващият модел на Porsche да е SUV е най-голяма.

Производителят на легендарния модел 911 ускорява разширяването на продуктовата си гама извън традиционните си спортни автомобили с новия Macan, който бе представен тази седмица на автомобилното изложение в Лос Анджелис.

Конкурирайки се с Range Rover Evoque за вниманието на заможните градски майки, компактният модел вероятно ще бъде най-продаваната кола на Porsche до 2015 г., тъй като SUV-тата съставляват голяма част от продажбите на марката, според IHS Automotive.

За да привлекат шофьорите, които търсят по-практичен автомобил, от Porsche предлагат в Macan общо 1 500 литра място за багаж. Моделът, който ще започне да се продава в Германия на 5 април, е с базова цена от 57 930 евро за версията Macan S с 340 конски сили. Това е с 24% по-евтино от Porsche Cayenne със сходни характеристики.

Целта е общите продажби на Porsche да се увеличат с 38% до над 200 000 автомобила в следващите години. Ръстът в продажбите и печалбата на Porsche са ключова част от плана на компанията майка Volkswagen AG да изпревари General Motors Co. и Toyota Motor Corp. като най-големия производител на автомобили в света до 2018 г.

Звезди като актьора Патрик Демпси и комика Джери Сайнфелд присъстваха на премиерата на Macan вчера. Тенисистката Мария Шарапова, която бе една от водещите и която притежава модел 911, заяви, че Macan може да се превърне “в новия й любим модел” на Porsche заради компактните му размери.

Macan S ще струва 49 900 долара, когато започне да се продава в САЩ през първото полугодие на 2014 г.. Базовата цена на Turbo версията ще бъде 72 300 долара. От Porsche очакват продажбите да бъдат равномерно разпределени между САЩ, Азия и Европа.

Разрастването на Porsche ще постави под натиск Land Rover, която е собственост на индийската Tata Motors Ltd. Луксозната SUV марка, която вече се конкурира с Cayenne, навлезе на пазара на компактни SUV-та през 2011 г. с Evoque, който й помогна да отчете рекордни продажби.

Базовата версия на Evoque е с 34 сантиметра по-къса от Macan, а цената й е 33 400 евро в Германия.

Заедно с модела Cayenne, който е с 16.5 сантиметра по-дълъг от Macan, SUV моделите ще съставляват 64% от продажбите на Porsche до две години, докато делът на спортните автомобили ще падне до 24%, според IHS. Спортните автомобили съставляваха по-голяма част от продажбата преди представянето на модела Panamera през 2009 г.

От Porsche не са пренебрегнали представянето на пътя, когато са проектирали модела Macan, чието име идва от индонезийската дума за тигър. Версията Turbo ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.6 секунди, което е по-бързо от базовата версия на 911 и от Cayenne Turbo S.

От Porsche са инвестирали 500 млн. евро, за да добавят производствена линия за Macan в завода си в Лайпциг. Той има капацитет да произвежда 50 000 коли годишно, което се равнява на една четвърт от таргета за продажби на компанията.