Мобилната реклама ще достигне нови върхове през 2013 г., според Mooreland Partners LLC, която се занимава с консултантска дейност в сферата на сливанията и придобиванията (M&A) и по-конкретно дигиталните медии.

Според компанията световният рекламен мобилен пазар ще нарасне с 62% на годишна база през 2013 г., достигайки близо 14 млрд. долара на фона на купувачите и инвеститорите, които прииждат към него.

От Mooreland са изчислили, че в сферата е имало 21 сериозни сливания от началото на годината.

Според Mooreland мобилната реклама също така е третият най-голям рекламен формат, изоставайки само след десктоп търсенето и дисплейната реклама.

Прогнозите на Busines Insider за глобалния пазар на мобилна реклама до голяма степен съвпада с тези на Mooreland. През септември от изданието прогнозираха около 70% ръст и достигане на стойност на пазара от близо 15 млрд. долара до края на 2013 г. основно заради рекламите при търсенето през мобилни устройства.

Мобилната реклама е процъфтяващ пазар, който е назрял за M&A сделки, които пък ще помогнат за създаването на известна консолидация в тази до голяма степен фрагментирана индустрия.