Ръстът в продажбите на таблети се очаква да се забави сериозно догодина в следствие на промяна в потребителските предпочитания, прогнозират от консултантската компания IDC.

Световните продажби на таблети през тази година се очаква да достигнат 221 милиона броя, което е с 54% повече в сравнение с предходната.

През следващата година обаче ръстът се очаква да възлезе едва на 22%, до 271 милиона броя, според консултантската компания. До 2017 г. той се очаква да достигне едноцифрена стойност.

Основната причина за забавянето в продажбите е прехвърлянето на фокуса на потребителите към фаблетите (смартфони с големи екрани), според специалисти от IDC.

„Разликата между смартфон с 6-инчов дисплей и 7-инчов таблет не е достатъчно голяма, че да предопредели покупката и на двете устройства“, се казва в анализа.

„В САЩ, където таблетите се радват на голяма популярност и се продават в големи обеми от 2010 г., шансовете смартфоните да изядат пазарния дял на таблетите е значително по-малък“, се посочва в доклада на IDC.

И докато таблетите с малки екрани се радваха на значителен интерес от страна на потребителите, нарастващата заплаха от смартфоните с големи екрани е възможно да възстановят интереса към таблетите с големи екрани, прогнозират още от консултантската компания.

От IDC прогнозират още, че Microsoft ще повиши дела си в продажбите на таблети от 3.4% в момента до 10.2% до 2017 г.

И докато таблетите с операционна система Andriod ще продължат да доминират на пазара, техният дял се очаква да се понижи от 61% на 59% през 2017 г.