Веригата за бързо хранене McDonald's е най-голямата в света със своите 34 000 ресторанта. Само през изминалата година бяха отворени нови 1 400 ресторанта по света. Ето още някои интересни факти, които най-вероятно да не знаете:

McDonald's на практика е най-големият дистрибутор на детски играчки. В ресторантите на веригата с детските менюта се продават около 1.5 милиарда играчки годишно.

В САЩ девет от десет деца на възраст между 3 и 9 години посещават ресторантите на веригата поне веднъж месечно.

Компанията обслужва в ресторантите си около 63 милиона потребители на ден, като продава 75 хамбургера всяка секунда.

Около 20% от продажбите в ресторантите са свързани с менютата Happy Meals, създадени за пръв път през 1979 година.

Компанията сервира около 13 милиарда порции картофки на година, което е около 97 порции за всеки роден през годината жител на планетата.

McDonald's има уникални продукти в менютата на всяка страна. Така например в Португалия в менюто на веригата е включена и супа. В Индия компанията предлага Chicken Maharaja Mac.

Компанията често добавя малко от националната кухня и нейни ключови съставки в менютата на всяка страна. В Германия в ресторантите на веригата се продава бира.

За McDonald's работят 1.8 милиона души по света, което е с около 50% повече от населението на София.

Компанията е заделила за реклама 788 милиона долара през изминалата година - около 2% от общия рекламен бюджет на всички компании по света.

Традиционните жълти надписи на ресторантите на веригата могат да бъдат видени по целия свят. Париж е единственият град в света, където жълтото е заменено от бяло.

Според основателя на веригата McDonald's – Рей Крок, компанията, поне в началото, е оперирала в сектора на недвижимите имоти.

Основният бизнес е бил продажбата на франчайзи и според Крок местоположението на ресторантите и локацията са били ключови за това те да не фалират. Към днешна дата веригата е най-големият собственик на недвижими имоти в света.

В интересна маркетингова кампания през 2005 г. от компанията обещаха да плащат на рапъри по 5 долара всеки път, когато се излъчи в ефир тяхна песен, в която се споменава Big Mac в САЩ.