Интернет търговията у нас се радва на все повече участници. Над 683 000 българи са направили поне една покупка на стока или услуга за последните 12 месеца. Това е 12,1% от населението на възраст между 16 и 74 години, сочи изследване на Националния статистически институт (НСИ).

Спрямо миналата година пазарувалите в мрежата са се увеличили с 30% - през 2012 г. такава активност са проявили 9.2% от активната част от населението или 524 257 души.

Оборотът на електронната търговия достигна 6.7 милиарда лева през тази година в сравнение с 6.1 милиарда лева година по-рано. В сумата влизат продажбите на фирми, регистрирани в България (4.4 милиарда лева), както и стойността на купените от тях стоки и услуги (2.3 милиарда лева).

Интересното е, че за пръв път от 2004, откакто НСИ изследва интернет търговията, нежният пол проявява по-голяма активност, пише в. "Преса", цитиран от БГНЕС. 345 544 жени са пазарували поне веднъж в мрежата през 2013 спрямо 340 876 мъже, допълва изданието.

Анализаторите обясняват това с бързо нарастващия брой на онлайн портали за модно облекло. Точно дрехите и спортните артикули са най-купувани в интернет. На тях се падат близо две трети от поръчките – 68.1%. Пътуванията и хотелските резервации също заемат голям процент – 32.9%.