Diageo и рапърът Диди купиха луксозната марка текила DeLeon
Компанията за алкохолни напитки Diageo PLC и рапърът, превърнал се в бизнес магнат, Шон "Диди" Коумс са закупили заедно луксозната щатска марка текила DeLeon, надявайки се да повторят успеха си с бързо набиращата популярност водка Ciroc.
Диди стана лице на Ciroc през 2007 г. съгласно обща сделка, свързана с маркетинга и подялбата на печалбата, вследствие на което годишните продажби на марката скачат с близо 40 пъти.
"С Ciroc излизахме. Сега с DeLeon сме женени," е заявил Коумс в интервю. "Тази сделка е много по-добра. Тя ме прави истински собственик."
Финансовите параметри по сделката не бяха обявени, но закупуването на марката DeLeon приближава Diageo към заместването на продажбите и изгубената печалба от миналата година, когато компанията спря да продава Jose Cuervo, най-продаваната текила в света.
Вижте още: Алкохолните марки на хип-хоп звездите
Diageo, която е най-голямата компанията за алкохолни напитки в света, остави споразумението си със собственика на Jose Cuervo, фамилията Бекман, да изтече, след като не успя да се сдобие с дял в марката.
"За мен от основно значение е рентабилността", казва президентът на Diageo за Северна Америка Лари Шварц, който миналата година сподели пред Reuters, че личната му цел е да замести печалбата от Cuervo в рамките на две години.
Тази седмица Шварц заяви, че целта му е постижима, посочвайки като причина успехите на Коумбс, вероятността Diageo да купи или пусне друга марка текила и високата цена на DeLeon. Любимата отлежала разновидност на Коумс от марката струва около 200 долара бутилката.
"Ако успеем да ускорим нещата с DeLeon, както го направихме с Ciroc, две години е постижима цел," заявява Шварц, добавяйки, че това няма да е последният продукт на Diageo на пазара на текила. Diageo все още притежава половината от марката Don Julio заедно с фамилията Бекман.
Откакто Diageo сключи споразумение с Диди, продажбите на Ciroc скочиха от 50 000 деветлитрови кашона на година до близо 2 млн.
Така когато Коумс предложил на Diageo, която стои за марки като Johnnie Walker и Smirnoff, да закупят DeLeon, от компанията се вслушали в думите му.
Около 85% от текилата в света се консумира в Мексико и САЩ. Вносът на текила в САЩ е нараснал с близо 72% до 12.3 млн. кашона в периода 2002-2012 г.
DeLeon е създадена през 2008 г., когато Брент Хокинг, американец, който се занимавал с ипотечни кредити, купува дестилационна фабрика в Мексико. Текилата в момента се предлага в пет разновидности, най-евтината от които е с препоръчителна цена от 120 долара за бутилка. Текилата се предлага в избрани щати като от нея се продават по около 10 000 кашона годишно.
Промените по отношение на марката вече са започнали като уебсайтът и в момента е недостъпен и в процес на обновяване.