Шест пъти повече пари за национална реклама тази година
Шест пъти повече пари за национална реклама дава държавата тази година. Очакват се инвестиции за стотици милиони евро, съобщава bTV.
Това са близо 24 милиона лева от бюджета и от две оперативни програми и с тях страната ни ще се представя пред света, ще показва историята, културата, традициите, забележителностите ни, и то по начин, който да накара туристи да дойдат именно тук.
Парите за национална реклама са почти толкова, колкото Македония направи, но миналата година. Тогава съседката ни похарчи четири пъти и половина повече. Затова не се изненадвайте, че когато включите световна телевизионна програма, ще видите реклама на македонски туристически дестинации, а не наши.
Като ракета носител на туризма държавата смята да заложи на балнео и спа туризма. Затова не е необходимо да откриваме топлата вода - термалните минерални извори на територията ни са били причината още римската империя да основе 16 селища тук. Едно от тях е и самата Улпия Сердика.
Последните регламенти на Евросъюза, които дават право на европейците да се лекуват във всички страни на ЕС, ни дават още по-големи надежди. България разполага с най-високата концентрация на термални води с рекорден средно денонощен оток от 274 милиона литра. Правото на всеки европеец да се лекува свободно в рамките на съюза ни дава надежди да смятаме, че чуждите здравни каси биха могли да плащат за рехабилитация и балнеолечение у нас.
„Богати страни като Германия...може да изпращат за лечение своите граждани в България - прекрасен климат, минерални води, които покриват 90 на сто от клиничните пътеки на ЕС. Ние имаме традиция в санаториалното лечение, идеална леглова база, а точно балнеологията и спа туризмът са с целогодишна възможност за експлоатация. Колко са местата, на който можете да имате ски курорт и на 10 минути оттам да има минерален извор, на още 10 минути имате голф, на колко места имате минерален извор на 10 минути от плажа”, коментира Бранимир Ботев.
България има 5 високи планини с 146 високи върхове, подходящи за зимен туризъм. Според статистиката един зимен турист у нас оставя четири пъти повече пари от летовниците.
Инвестициите обаче също са огромни - както например за поддръжката на писти с изкуствен сняг. Освен съоръженията и ток, колкото един блок на атомна централа, курортите трябва да притежават и собствени водоеми. В противен случай туристите не идват.
Развитието на морския туризъм също е част от очакванията за предстоящия сезон. Според разчетите се очакват с 4% повече гости по Черноморието в сравнение с миналото лято и над три милиарда евро общи приходи.