БДЖ със 100 млн. лв. по-малко дългове
Първите стъпки, които направихме за оздравяването на БДЖ и Български пощи, дадоха добри резултати, заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов по БНР.
Той изтъкна, че към май месец БДЖ са имали общи задължения в размер на 724 млн. лв., а в Български пощи имаше закъснение на заплатите и не се изплащаха някои от социалните добавки.
„Постепенно до края на годината, благодарение на мерките, които се взеха, положението е малко по- добро”, подчерта министърът. По думите му към края на 2013 г. намалението на общите задължения на БДЖ е до 624 млн. лв.
„Загубата ще бъде в рамките на около 5 млн. лв. За сравнение – миналата година БДЖ приключи на над 30 млн. лв. загуба”, каза Папазов. Според него ефект дава и новата система за билети.
„Първата седмица имаме над 550 закупени билета по новата система. Доста хора вече са се запознали с нея и работи добре. Следващата стъпка е да се разшири системата до всички линии и всички гари в България”, обяви министърът.
На въпрос за очакваното увеличение на товарите министър Папазов каза, че спрямо миналата година се залага увеличение от около 1.5 млн. тона. „Надяваме се „Товарни превози” да минат трайно на печалба и да станат отново едно здраво дружество, което носи приходи в холдинга”, добави министърът.
По думите му най-голямото предизвикателство е преструктурирането в ремонтната дейност. „В момента в БДЖ има обособени над 12 пункта, в които се извършва ремонтна дейност. Предстои те да бъдат обединени и съкратени до няколко бройки, като доста от хората ще бъдат пренасочени.
Звената, които останат, ще се опитаме да бъдат с всички възможности, за да се извършва качествен ремонт на подвижния състав”, обясни министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
„Водим сериозен диалог с превозвачите. Някои от исканията им са в нашите възможности”, отбеляза Папазов. Той даде за пример борбата срещу сивата икономика. „Миналата година 112 автомобила са с отнети номера, два автобуса с а със спрени права за извършване на превоз”, подчерта министърът.
Той обяви, че през следващата седмица предстои нова среща с бранша, на която да се уточнят действията и по други искания като например - въпроса за касовите апарати, компенсациите, които се искат за хора, ползващи различни привилегии при превоза.
„За касовите апарати нашата позиция е, че веднъж завинаги трябва да се реши този въпрос. Отлагането само го задълбочава”, категоричен е министърът. „Имаше спекулации, че БДЖ ползват горива с различна цена от тази за превозвачите. Това не е така”, добави той.
По отношение на липсата на цифров сигнал в някои населени места Папазов отбеляза, че кметовете са получили средства, които са достатъчни, за да бъде решен проблемът. „България е една от страните в ЕС, която е с най-голямо покритие”, изтъкна министърът.