Най-необичайните влакови маршрути
Пътуването с влак не е толкова бързо, колкото с автомобил или със самолет, но пък може да бъде много живописно.
Влаковете, които ще ви покажем днес, не са нито най-бързите, нито най-скъпите, но пък са най-странните:
Влакът през пазар Меконг, Тайланд
Пазарът на град Меконг, Тайланд е разположен върху релси на ж.п. линията.
Няколко пъти на ден търговците трябва бързо да си приберат стоката и щандовете, за да мине влакът. Когато той отмине, щайгите с риба, зеленчуци и яйца отново се подреждат и търговията продължава.
Влакът, който, минава през самолетна писта, Нова Зеландия
Линия Напиер – Гизбърн в Нова Зеландия преминава през летище Гризбърн.
Влаковете спират преди летището и чакат разрешително от контролната кула. Гледката на парен локомотив от 1939 година по средата на летището тук не учудва никой.
Влакът към облаците в Аржентина
Наричат го „влакът към облаците“. Това е туристическа линия в Салта Провинсия, Аржентина. Наричат влака така, защото минава по висок мост.
Маршрутът свързва северозапада с границата с Чили в Андите.
Това е третата най-висока железопътна линия в света (4 220 метра н.в.).
Маршрутът минава през 29 моста, 21 тунела. 13 виадукта, 2 спирални участъка и 2 на зиг-заг.
Тунелът на любовта, Украйна
Тунелът на любовта се намира в Клеван, Украйна. Дълъг е 3 километра и пътува 3 пъти на ден, за да доставя дърва във фабрика. Това е основната цел на влака, но в него с туристическа цел се возят много фотографи и влюбени двойки, заради красивия тунел от зелени дървета, през който минават. Дори вече се носят градски легенди, че ако си пожелаеш желание, докато минаваш през тунела, то ще се сбъдне.
Най-дългата ж.п. линия в света – Транс-сибирската в Русия
Свързва Москва с далечните източни части на Русия.
Има разклонения към Монголия, Китай и Северна Корея. Свързва Москва с Владивосток от 1916 година.
Строежът е започнал през 1891 година от двете крайни гари, като накрая те са се съединили в средата.
Виадукт Ландвасер, Швейцария
Голяма част от терена в Швейцария е планински и преди 19-ти век транспортът е бил много труден.
Ранните швейцарски инженери трябвало да бъдат много смели и иновативни, за да построят сложна мрежа от железопътни линии в страната. Трябвало да се построят и много мостове и тунели, защото иначе нямало как влаковете да преминават определи райони.
Виж още: Най-дългите мостове в света
И до днес Швейцария инвестира големи суми в железопътната си мрежа, което я прави една от най-ефективните в света.
Виадуктът Ландвасер е построен през 1902 година. Той често е показван в туристическите брошури на Швейцария и е много известен.
Джорджтаун, САЩ
Това е една от първите атракции в Колорадо. Завършена е през 1884 година, когато се е считала за инженерно чудо.
Свързва миньорските градове Джордтаун и Силвър Плъм, които са в планински терен. Така инженерите построили линия, подобна на тирбушон. Така влакът изминава двойна дистанция, но се изкачва плавно. Общото изкачване, което прави, е 182 метра.
Маршрутът включва и четири моста в това число т. нар. Дяволски мост. Днес пътува за атракция на туристите.
Влакът на смъртта, Тайланд
Ж.п. линия Бурма е по-известна като линията на смъртта.
Тя преминава 415 км между Банкок (Тайланд) и Рангун (Бурма).
Днес се използва само част от маршрута, който преминава през стръмни участъци като атракция.
Влак Гиенгуа, Южна Корея
Минава през район с 340 000 черешови дървета. През пролетта, когато те разцъфтят създават уникална атракция за пътниците от влака.