Откакто Facebook придоби Whatsapp интернет гъмжи от спекулации за това какви са плановете и до къде може да стигне компанията на Марк Закърбърг.

Откакто е създадена, Facebook е придобила над 40 по-малки компании. Цените на някои сделки са ясни, а за други няма информация.

Вижте кои са 5-те най-големи придобивания, извършени от Facebook до сега:

5. Face.com: 60 млн. долара

Компанията е купена през юни 2012 година. Тя е основана през 2009 година и базирана в Тел Авив, след което се мести в Калифорния и има само 10 служители.

Откакто е придобита е създала две приложения за Facebook Photo Tagger и Photo Finder. Първата ви помага да тагвате лица на снимки, а втората помага на хората да търсят в инетрент свои снимки, за които не знаят и след това им дава възможност да се тагнат. Може би вашето гадже е пуснало някъде ваша снимка? Photo finder ще ви помогне да разберете.

4. Atlas: 100 млн. долара

Тази покупка е направена през 2013 година за „около 100 млн. долара“.

Atlas събира информация за това какво правят хората след като видят дадена обява – дали веднага влизат в сайта на компанията, дали влизат след 1 ден, правят ли поръчка и кога я правят. Компанията записва информация, дори ако само сте добавили даден продукт в количката си, но не сте го купили. Това, от което Facebook се интересува, е технологията на това проследяване и правата за ползването на тази технология.

3. Onavo: 150-200 млн. долара

Още една израелска компания с офиси в Тел Авив и Калифорния. Основната й дейност е бизнес анализи за създатели на мобилни приложения, показващи нивото на производителност на техните продукти и съпоставки с тези на конкурентите. Facebook са преценили, че е по-добре да се купи цялата компания за 200 млн. долара, отколкото да създава и разработва конкурентен софтуер.

Компанията е известна с три приложения: Extend, Count и Protect, като и трите се предлагат безплатно.

2. Instagram: 1 млрд. долара

През пролетта на 2012 година стана ясно, че Facebook купува по-младия си конкурент за 1 млрд. долара. По това време, въпреки че бе супер популярна, не се считаше че Instagram е на стойност 1 млрд. долара.

Защо Facebook похарчи толкова много пари? Според анализ на списание Forbes има няколко причини за това. Една от тях е, че що отнася до снимки, Instagram е по-добрата платформа, заради филтрите, които дават възможност на абонатите да си играят с кадрите – нещо, което не могат да правят във Facebook. Това е много важно за младите потребители, които Facebook вече губи.

Друга причина е, че с покупката на сайта, Facebook разполага с повече данни и информация за това какво харесват потребителите, и съответно да таргетира продуктите си по-добре.

1. WhatsApp: 19 млрд. долара

Това е най-голямото придобиване в технологичния свят до сега.

Компанията с 55 души персонал бе купена за 19 млрд. долара. Тя е основана през 2009 година в Калифорния. Повече за сделката четете тук.